Firemní atmosféru tvoří samotní lidé

Patrik Hasnedl vede, motivuje, kontroluje a hodnotí tým obchodních zástupců a vedoucích prodeje na pobočkách v Praze, Hradci Králové a v Plzni. Přitom začínal „od píky“, ale postupně se vypracoval až na pozici obchodního manažera pro region Čechy, řídícího prodejní týmy na třech pobočkách GUMEXU.

Patrik Hasnedl školí nováčky
 

Patriku, před deseti lety jsi v GUMEXU začínal. Proč ses pro naši firmu rozhodl?
Začal jsem pracovat ještě při škole – v McDonald’s jsem se od smažení hranolek rychle vypracoval na vedoucího směny. V té době to pro mne byla spíš zábava a možnost, jak si přivydělat, ale určitě mi to taky hodně dalo. Hlavně mě to naučilo mít k práci ten správný přístup a taky to, že záleží na nás samotných, jestli chceme dělat kroky vpřed. Poté jsem čtyři roky pracoval v bankovnictví. Docela mě to bavilo, ale byl tam příliš malý prostor realizovat se v tom, co mi dávalo smysl. Když jsem pak tedy hledal další pracovní možnosti, našel jsem GUMEX, který jsem do té doby vůbec neznal, a nevěděl jsem, co mě čeká. Ale teď mohu říct, že to byla dobrá volba.

Jako specialista prodeje/obchodní zástupce jsi pracoval řadu let. Co ti v každodenním kontaktu se zákazníky připadalo nejsložitější?
Určitě se naučit, že zákazník se na mě spoléhá jako na odborníka a že někdy je třeba přemýšlet za něj a profesionálně mu poradit. Moc dobře si pamatuji na svoji první větší chybu, kdy jsem zákazníkovi nechal osadit hadici na chemikálie mosaznými koncovkami. On si tím nebyl jistý, já si nebyl jistý a samozřejmě to nedopadlo úplně dobře. Zákazník byl rozladěný a já šel domů se špatným pocitem. To mě hodně poučilo a příště jsem už věděl, jak postupovat.

Máš z té doby naopak nějaký výjimečný zážitek?
Ano. Rád vzpomínám na získání zakázky na hadičky pro jednu nadnárodní japonskou automotive korporaci. Pro ně jsme tehdy byli malinká firma, dokonce sem osobně letěli, jen aby se přesvědčili, zda opravdu existujeme a jsme schopní pro ně dodávat. Pro mě i pro GUMEX to byla zcela nová zkušenost, posun v rámci našich procesů i představ, do čeho jsme schopní se pouštět. Dnes už se takových projektů nebojíme a uzavíráme další významné obchody.

Co bys poradil obchodníkům, kteří touží být v prodeji úspěšní?
Obchod je v dnešní době kolem nás úplně všude a ve všem. Pro úspěch někdy stačí málo – spolehlivost, poctivost, ochota učit se nové věci, přemýšlet a podívat se na věci z více úhlů.

Před třemi lety jsi přijal uvolněné místo vedoucího prodeje na pobočce Praha. V čem to pro tebe byla největší změna?
Už to nebylo jen o tom, že uděláš svoji práci, doneseš své výsledky a jdeš domů. Teď už jsem byl samozřejmě zodpovědný za spolehlivou a kvalitní práci několika svých kolegů. Šlo mi také o to, aby byli dostatečně motivovaní a rádi chodili do práce. To je vždy náročnější. S kolegy se nám to dařilo a za to jim moc děkuji.

Patrik Hasnedl - nová pobočka Plzeň

Nastoupil jsi tehdy místo své nadřízené, která odcházela na mateřskou dovolenou. Nyní po jejím návratu jsi jí původní pozici opět předal. Jistě bude mnohé pracovníky v podobné situaci zajímat, co nejvíce pomáhá při předání pracně vybudované pozice?

Pomáhá mít vždy celou svoji práci důkladně sepsanou, jelikož každý detail usnadní práci tomu, kdo ji po vás přebírá. Pomůžou i zaevidované změny, které během vašeho působení proběhly, a jejich výsledek, ať už byl, či nebyl přínosný. Dále to jsou i vlastní zkušenosti. Nástupce poté snadněji udržuje nastavenou laťku a jen se ji snaží posouvat výš. Mně se to osvědčilo. Nastaly situace, kdy jsem se k zápiskům vracel a díky nim vyřešil aktuální problém.

Podařilo se ti sestavit a udržet dobře fungující kolektiv specialistů prodeje a dosahovat trvale velmi dobrých prodejních výsledků. Přestože působíš dojmem introverta zaměřeného pouze na výsledek, zjevně ses dokázal sžít s kolektivem, vycítit potřeby našich zákazníků a s celým prodejním týmem na ně pružně reagovat. Byla to souhra okolností, nebo jsi v sobě objevil skryté schopnosti, které jsi v pravý čas uplatnil?

Vždycky se mi líbila myšlenka, že správný šéf se obklopí lidmi, kteří jsou v mnohém lepší než on sám, a potom společně dokážou všechno. Takže má snaha byla v každém podpořit to, v čem je dobrý. Výsledky a spokojenost všech se pak dostavily. Na druhou stranu to nefunguje s lidmi, kteří sami na sobě pracovat nechtějí. Naštěstí u nás ve firmě takoví nejsou.

Setkala jsem se s názorem, že manažerské posty jsou zbytečné a že se lidé vlastně nejlépe řídí sami. Co si o tom myslíš?
Můj děda byl svého času ředitel několika středních škol v Praze. Pokud by nechal studenty, ať se řídí sami, tak si asi umíme představit, jak by to dopadlo. Ve firmách je to v podstatě stejné.

Měl jsi výjimečnou příležitost podílet se na chodu firmy ze čtyř různých pracovních pozic. Jak se za tu dobu GUMEX proměnil?
Opravdu je ten vývoj vidět, hodně se proměnily naše technologie, procesy, zkušenosti a hlavně samotní lidé. Úžasné je, že se na těchto změnách sami podílíme a uvádíme je v život. Vždy si to uvědomím, když školím někoho nového. Vše je rychlejší, promyšlenější, než tomu bylo před lety, a těží z toho samozřejmě i samotný zákazník.

Co myslíš, čím se odlišuje atmosféra uvnitř GUMEXU i péče o zákazníka v porovnání s jinými firmami?
Atmosféru tvoří samotní lidé. Pokud jsou ve firmě zaměstnanci, kteří k dobré pracovní atmosféře nepřispívají, projeví se to právě i v jejich přístupu k zákazníkovi. Už jsme se to naučili včas rozpoznat a nebát se vše řešit. Jde o to, aby byla spolupráce s naší firmou přínosná jak pro vlastní zaměstnance, tak i pro naše odběratele. A z nejrůznějších průzkumů spokojenosti máme také potvrzeno, že nás naši zákazníci vnímají jako spolehlivého partnera.

Ale nic není jen růžové. Čeho si na GUMEXU obzvlášť vážíš? V čem by se naše firma naopak mohla ještě zlepšit?
Vážím si toho, že nás majitelé stále ženou vpřed. Není to vždy jednoduché, ale evidentně to dlouhodobě funguje. A co zlepšit, to nám dávají vědět hlavně naši zákazníci. Na základě této zpětné vazby jsme už některé procesy uvnitř firmy změnili a hodláme v tom pokračovat.

Jsi teď nově obchodním manažerem pro region Čechy. Jaká je tvá největší pracovní výzva pro tento rok?
Pro mě osobně tato pozice znamená, že firma roste. S tímto faktem jsou spojené i další cíle, péče o nové kolegy a celkově více starostí, aby vše běželo dle očekávání. Aktuálně je velmi důležitý rozjezd další pobočky v Plzni. Jsme nyní našim zákazníkům zase o trochu blíž a to se jim vzhledem k nárůstu cen dopravy a paliv jistě vyplatí. Minulou pobočku jsme otevírali v Hradci Králové během lockdownu. Nebylo jednoduché vybízet zákazníky, aby k nám chodili, když se nikam nemohlo. Teď už je to jiné, tak se těšíme, že se k nám zákazníci z okolí přijedou podívat.

Kde bys rád viděl sám sebe i GUMEX za dalších deset let?
Rád bych, abychom expandovali dál do světa. Už teď se nám podařily zakázky napříč Evropou a Asií. Budu rád součástí tohoto dalšího pokroku.

Jsi pracovně stále mezi lidmi. Jak trávíš volný čas?
Jelikož mám tříletého syna, tak volný čas je teď pro mne poněkud neznámý pojem. „Užívám“ si s ním tedy ničení lega, kreslení po zdech, házení zmrzliny na zem a mnohé další aktivitysmiley. A když to vyjde, rád zajdu do divadla, kavárny anebo cestuji.


Patrik Hasnedl se synemPatrik Hasnedl
Vystudoval SOŠ se zaměřením na veřejnosprávní činnost, poté pracoval na různých obchodních pozicích v bankovním sektoru. V GUMEXU pracuje od roku 2012.

 



Názor obchodního ředitele Radima Vajčnera:

Radim VajčnerPřed cca osmi lety nás oba spojovala obdobná pozice, ač každého z nás na jiné z poboček. Patrik se jako specialista prodeje nebál jít do větších a rizikovějších zakázek, snažil se vždy najít pro zákazníka řešení a vše podstatné rychle vyřídit. Když bylo nutné obsadit pracovní pozici vedoucího prodeje někým zkušeným, ideálně někým, kdo u nás zná všechny procesy, chce se posunout ze svého stávajícího postu a přijmout zodpovědnost za výsledek nejen svůj, ale také celého týmu, byl Patrik ideální kandidát. Těšilo mne, že tuto nabídku přijal a zvládl práci na výbornou. Podílel se na růstu naší firmy, změnách obchodního oddělení, otevření poboček Hradec Králové a Plzeň. Z důvodu zvětšujícího se obchodního týmu i kvůli otevření dalších poboček vznikla nová pozice obchodního manažera pro region Čechy, které se Patrik ujal jako další výzvy. Přeji mu hodně štěstí a věřím, že se i díky jeho pracovnímu zaujetí zase o kus dále posuneme v dostupnosti, servisu i službách pro naše zákazníky.


Rozhovor s Patrikem Hasnedlem, obchodním manažerem pro region Čechy, připravila v červnu 2022 Ing. Monika Sivulková, marketingová specialistka společnosti GUMEX. Foto: archiv společnosti GUMEX.

Patrik Hasnedl vede, motivuje, kontroluje a hodnotí tým obchodních zástupců a vedoucích prodeje na pobočkách v Praze, Hradci Králové a v Plzni. Přitom začínal „od píky“, ale postupně se vypracoval až na pozici obchodního manažera pro region Čechy, řídícího prodejní týmy na třech pobočkách GUMEXU.

Patrik Hasnedl školí nováčky
 

Patriku, před deseti lety jsi v GUMEXU začínal. Proč ses pro naši firmu rozhodl?
Začal jsem pracovat ještě při škole – v McDonald’s jsem se od smažení hranolek rychle vypracoval na vedoucího směny. V té době to pro mne byla spíš zábava a možnost, jak si přivydělat, ale určitě mi to taky hodně dalo. Hlavně mě to naučilo mít k práci ten správný přístup a taky to, že záleží na nás samotných, jestli chceme dělat kroky vpřed. Poté jsem čtyři roky pracoval v bankovnictví. Docela mě to bavilo, ale byl tam příliš malý prostor realizovat se v tom, co mi dávalo smysl. Když jsem pak tedy hledal další pracovní možnosti, našel jsem GUMEX, který jsem do té doby vůbec neznal, a nevěděl jsem, co mě čeká. Ale teď mohu říct, že to byla dobrá volba.

Jako specialista prodeje/obchodní zástupce jsi pracoval řadu let. Co ti v každodenním kontaktu se zákazníky připadalo nejsložitější?
Určitě se naučit, že zákazník se na mě spoléhá jako na odborníka a že někdy je třeba přemýšlet za něj a profesionálně mu poradit. Moc dobře si pamatuji na svoji první větší chybu, kdy jsem zákazníkovi nechal osadit hadici na chemikálie mosaznými koncovkami. On si tím nebyl jistý, já si nebyl jistý a samozřejmě to nedopadlo úplně dobře. Zákazník byl rozladěný a já šel domů se špatným pocitem. To mě hodně poučilo a příště jsem už věděl, jak postupovat.

Máš z té doby naopak nějaký výjimečný zážitek?
Ano. Rád vzpomínám na získání zakázky na hadičky pro jednu nadnárodní japonskou automotive korporaci. Pro ně jsme tehdy byli malinká firma, dokonce sem osobně letěli, jen aby se přesvědčili, zda opravdu existujeme a jsme schopní pro ně dodávat. Pro mě i pro GUMEX to byla zcela nová zkušenost, posun v rámci našich procesů i představ, do čeho jsme schopní se pouštět. Dnes už se takových projektů nebojíme a uzavíráme další významné obchody.

Co bys poradil obchodníkům, kteří touží být v prodeji úspěšní?
Obchod je v dnešní době kolem nás úplně všude a ve všem. Pro úspěch někdy stačí málo – spolehlivost, poctivost, ochota učit se nové věci, přemýšlet a podívat se na věci z více úhlů.

Před třemi lety jsi přijal uvolněné místo vedoucího prodeje na pobočce Praha. V čem to pro tebe byla největší změna?
Už to nebylo jen o tom, že uděláš svoji práci, doneseš své výsledky a jdeš domů. Teď už jsem byl samozřejmě zodpovědný za spolehlivou a kvalitní práci několika svých kolegů. Šlo mi také o to, aby byli dostatečně motivovaní a rádi chodili do práce. To je vždy náročnější. S kolegy se nám to dařilo a za to jim moc děkuji.

Patrik Hasnedl - nová pobočka PlzeňNastoupil jsi tehdy místo své nadřízené, která odcházela na mateřskou dovolenou. Nyní po jejím návratu jsi jí původní pozici opět předal. Jistě bude mnohé pracovníky v podobné situaci zajímat, co nejvíce pomáhá při předání pracně vybudované pozice?
Pomáhá mít vždy celou svoji práci důkladně sepsanou, jelikož každý detail usnadní práci tomu, kdo ji po vás přebírá. Pomůžou i zaevidované změny, které během vašeho působení proběhly, a jejich výsledek, ať už byl, či nebyl přínosný. Dále to jsou i vlastní zkušenosti. Nástupce poté snadněji udržuje nastavenou laťku a jen se ji snaží posouvat výš. Mně se to osvědčilo. Nastaly situace, kdy jsem se k zápiskům vracel a díky nim vyřešil aktuální problém.

Podařilo se ti sestavit a udržet dobře fungující kolektiv specialistů prodeje a dosahovat trvale velmi dobrých prodejních výsledků. Přestože působíš dojmem introverta zaměřeného pouze na výsledek, zjevně ses dokázal sžít s kolektivem, vycítit potřeby našich zákazníků a s celým prodejním týmem na ně pružně reagovat. Byla to souhra okolností, nebo jsi v sobě objevil skryté schopnosti, které jsi v pravý čas uplatnil?
Vždycky se mi líbila myšlenka, že správný šéf se obklopí lidmi, kteří jsou v mnohém lepší než on sám, a potom společně dokážou všechno. Takže má snaha byla v každém podpořit to, v čem je dobrý. Výsledky a spokojenost všech se pak dostavily. Na druhou stranu to nefunguje s lidmi, kteří sami na sobě pracovat nechtějí. Naštěstí u nás ve firmě takoví nejsou.

Setkala jsem se s názorem, že manažerské posty jsou zbytečné a že se lidé vlastně nejlépe řídí sami. Co si o tom myslíš?
Můj děda byl svého času ředitel několika středních škol v Praze. Pokud by nechal studenty, ať se řídí sami, tak si asi umíme představit, jak by to dopadlo. Ve firmách je to v podstatě stejné.

Měl jsi výjimečnou příležitost podílet se na chodu firmy ze čtyř různých pracovních pozic. Jak se za tu dobu GUMEX proměnil?
Opravdu je ten vývoj vidět, hodně se proměnily naše technologie, procesy, zkušenosti a hlavně samotní lidé. Úžasné je, že se na těchto změnách sami podílíme a uvádíme je v život. Vždy si to uvědomím, když školím někoho nového. Vše je rychlejší, promyšlenější, než tomu bylo před lety, a těží z toho samozřejmě i samotný zákazník.

Co myslíš, čím se odlišuje atmosféra uvnitř GUMEXU i péče o zákazníka v porovnání s jinými firmami?
Atmosféru tvoří samotní lidé. Pokud jsou ve firmě zaměstnanci, kteří k dobré pracovní atmosféře nepřispívají, projeví se to právě i v jejich přístupu k zákazníkovi. Už jsme se to naučili včas rozpoznat a nebát se vše řešit. Jde o to, aby byla spolupráce s naší firmou přínosná jak pro vlastní zaměstnance, tak i pro naše odběratele. A z nejrůznějších průzkumů spokojenosti máme také potvrzeno, že nás naši zákazníci vnímají jako spolehlivého partnera.

Ale nic není jen růžové. Čeho si na GUMEXU obzvlášť vážíš? V čem by se naše firma naopak mohla ještě zlepšit?
Vážím si toho, že nás majitelé stále ženou vpřed. Není to vždy jednoduché, ale evidentně to dlouhodobě funguje. A co zlepšit, to nám dávají vědět hlavně naši zákazníci. Na základě této zpětné vazby jsme už některé procesy uvnitř firmy změnili a hodláme v tom pokračovat.

Jsi teď nově obchodním manažerem pro region Čechy. Jaká je tvá největší pracovní výzva pro tento rok?
Pro mě osobně tato pozice znamená, že firma roste. S tímto faktem jsou spojené i další cíle, péče o nové kolegy a celkově více starostí, aby vše běželo dle očekávání. Aktuálně je velmi důležitý rozjezd další pobočky v Plzni. Jsme nyní našim zákazníkům zase o trochu blíž a to se jim vzhledem k nárůstu cen dopravy a paliv jistě vyplatí. Minulou pobočku jsme otevírali v Hradci Králové během lockdownu. Nebylo jednoduché vybízet zákazníky, aby k nám chodili, když se nikam nemohlo. Teď už je to jiné, tak se těšíme, že se k nám zákazníci z okolí přijedou podívat.

Kde bys rád viděl sám sebe i GUMEX za dalších deset let?
Rád bych, abychom expandovali dál do světa. Už teď se nám podařily zakázky napříč Evropou a Asií. Budu rád součástí tohoto dalšího pokroku.

Jsi pracovně stále mezi lidmi. Jak trávíš volný čas?
Jelikož mám tříletého syna, tak volný čas je teď pro mne poněkud neznámý pojem. „Užívám“ si s ním tedy ničení lega, kreslení po zdech, házení zmrzliny na zem a mnohé další aktivitysmiley. A když to vyjde, rád zajdu do divadla, kavárny anebo cestuji.


Patrik Hasnedl se synemPatrik Hasnedl
Vystudoval SOŠ se zaměřením na veřejnosprávní činnost, poté pracoval na různých obchodních pozicích v bankovním sektoru. V GUMEXU pracuje od roku 2012.

 

 

 



Názor obchodního ředitele Radima Vajčnera:

Radim VajčnerPřed cca osmi lety nás oba spojovala obdobná pozice, ač každého z nás na jiné z poboček. Patrik se jako specialista prodeje nebál jít do větších a rizikovějších zakázek, snažil se vždy najít pro zákazníka řešení a vše podstatné rychle vyřídit. Když bylo nutné obsadit pracovní pozici vedoucího prodeje někým zkušeným, ideálně někým, kdo u nás zná všechny procesy, chce se posunout ze svého stávajícího postu a přijmout zodpovědnost za výsledek nejen svůj, ale také celého týmu, byl Patrik ideální kandidát. Těšilo mne, že tuto nabídku přijal a zvládl práci na výbornou. Podílel se na růstu naší firmy, změnách obchodního oddělení, otevření poboček Hradec Králové a Plzeň. Z důvodu zvětšujícího se obchodního týmu i kvůli otevření dalších poboček vznikla nová pozice obchodního manažera pro region Čechy, které se Patrik ujal jako další výzvy. Přeji mu hodně štěstí a věřím, že se i díky jeho pracovnímu zaujetí zase o kus dále posuneme v dostupnosti, servisu i službách pro naše zákazníky.


Rozhovor s Patrikem Hasnedlem, obchodním manažerem pro region Čechy, připravila v červnu 2022 Ing. Monika Sivulková, marketingová specialistka společnosti GUMEX. Foto: archiv společnosti GUMEX.

Chcete se poradit?