Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Jak se může uchazeč o práci nejlépe připravit na vstupní pohovor? Na jaké typy lidí směřuje svou pozornost Jana Lagová, MBA, personální ředitelka naší firmy? Proč vzkazuje všem, kteří se právě rozhodují změnit zaměstnání: „Nebojte se na sebe upozornit a odlišit se!“?
Jano, jak obvykle probíhají personální pohovory v naší firmě?
Je to zpravidla hodinová příjemná schůzka s personalistou a nadřízeným (šéfem oddělení obsazovaného místa). Cílem je, abychom všichni tři, uchazeč o pracovní místo, personalista i manažer, společně posoudili, zda pozice uchazeči sedí. Často o tom na rovinu diskutujeme i přímo během pohovoru. Když v něm nevidíme vhodného kandidáta, sdělíme mu to, ale někdy nám to řekne i on sám. Tím je možné projevit úctu k druhé osobě, šetřit čas i emoce. Také my jsme zvyklí na odmítnutí a respektujeme ho. Musíme se držet předem stanoveného rozpočtu na mzdu, kdežto žadatel o práci má třeba pro svá očekávání své důvody, o kterých nechce nebo nemůže mluvit. Takže se jedná hlavně o hledání společného naplnění přání a potřeb jak pro firmu, tak i pro naše kandidáty.
Máš nějaký tip, jak se dostatečně připravit na pohovor?
Uchazeč by si měl projít naše webové stránky, vědět, s jakými produkty pracujeme. Pokud se na web nepodívá, je to projev jeho nezájmu – a to i přesto, že mnoho informací o firmě se dozví už v samotném inzerátu. Sama procházím webové stránky posledních dvou zaměstnavatelů našich kandidátů, abych byla během pohovoru „v obraze“ a zrychlila tím schůzku a měla reálnější představu. Jestliže se s kandidátem při telefonátu domluvíme na vyplnění vstupních e-dotazníků, očekáváme, že dohodu dodrží. Pokud tomu tak není, hledáme dál.
Jsi u pohovorů přítomna osobně?
Co se týče samotné realizace schůzek, pohovory osobně vedu – pro pobočky jsem připojena online, takže jsem se žadatelem v kontaktu prostřednictvím video hovoru a současně je přítomen i vedoucí příslušného oddělení. Projdeme společně jeho motivaci k práci v GUMEXU, dosavadní zaměstnání, důvody odchodu z předchozího zaměstnání i mzdu, probereme jeho pracovní zkušenosti. Poznám, když narazíme na vzpomínky, ke kterým se už nechce vracet a je to pro něj uzavřená kapitola. Po stručném objasnění toto téma opouštíme.
Jakou vypovídající hodnotu má pro tebe tato společná schůzka?
Především se zajímáme o stabilitu kandidáta, jeho zodpovědnost a dosažené výsledky. Ale snažíme se také odhadnout i charakter a hledáme „normální“ lidi, tedy ty, se kterými bude snadné vycházet. Myslíme při tom na kolektiv celého oddělení. Vždy si představím všechny stávající členy a ptám se, jak tato osoba mezi ně zapadne.
S jakými chybami uchazečů se setkáváš nejčastěji?
Nepozornost při samotném čtení inzerátu. Nesprávně sestavený nebo zcela neaktualizovaný životopis. Velmi často jsou také vidět skutečně nevhodné fotky. Pokud pracovní poměr skončil nebo jsem evidován/a na úřadu práce, je fér to napsat. Navíc se tím mění i možnost nástupu, tak proč to tajit? Dnešní doba je tak rychlá, že to, co platilo včera, nemusí platit dnes. Nejednou se mi stalo, že jsem volala uchazečům jeden den po doručení jejich životopisu a dozvěděla jsem se, že již nastoupili do nové práce. Znamená to, že lidé zkouší a oslovují firmy do poslední chvíle před podpisem pracovní smlouvy. A někdy bohužel i po podpisu, když už jsou ve zkušební době.
Máš konkrétní radu pro uchazeče, co by naopak životopis měl určitě obsahovat?
Pro nás je opravdu důležitý aktuální, maximálně dvoustránkový životopis. Pod hlavičku s osobními údaji a vzděláním patří poslední nebo současné zaměstnání. Směrem níže je třeba uvést předchozí zaměstnavatele a rozhodně přidat i koníčky. Během minuty si tak personalista udělá obrázek a prvotně posoudí, zda kandidáta zařadí do užšího kola, nebo ihned vyřadí. Celkovému dojmu pomáhá i dobře zvolená fotka a grafika. Ve spleti dokumentů jsou barvy vítány. Nebojte se na sebe upozornit a odlišit se! Důležitý je pro mne i motivační dopis. Poznám, jestli má uchazeč/ka o práci u nás skutečný zájem. Také dokážu posoudit, zda vhodně zdůraznil/a své schopnosti a předpoklady.
Čím se vlastně naše firma odlišuje od ostatních?
Nákupčí i naši specialisté prodeje musí zvládnout široký sortiment produktů, to chce dobrou paměť, pracovitost a „tah na branku“, ale hlavně zodpovědnost. U nás se nikdo „nezašije“, práce každého z nás je vidět a musí být udělaná dobře a rychle. A to není jen tak. Ráda bych taky zmínila, že ctíme volný čas zaměstnanců. Nikoho neúkolujeme mimo pracovní dobu, takže naši zaměstnanci se po práci mohou bez stresu věnovat sobě i své rodině.
Ještě zpět k životopisu – proč je podle tebe tak důležité uvádět v něm i koníčky?
Tato část životopisu pomůže jednak k vytvoření celkového profilu kandidáta, jednak nám pomáhá i při konverzaci u pohovoru. Uvolní se atmosféra a díky tomu můžeme téma malinko rozvést. Často narazíme na podstatné souvislosti, které kandidát předtím neměl prostor uvést. Když člověk mluví o tom, co má rád, rozzáří se, projeví svůj zápal, vášeň, sílu. A někdy se i zasmějeme, což prospívá pozitivní atmosféře a vzájemnému porozumění. Je opravdu velký rozdíl mezi tím, když někdo rybaří, je motorkář nebo je zpěvák deathmetalové kapely či pěstuje a vyrábí víno. Nikdy to neposuzujeme, máme zaměstnance se všemi jmenovanými koníčky a mám je ráda všechny stejně. Tento přístup k výběru nového zaměstnance nám pomáhá vytvořit skvěle fungující týmy. Vzájemně se tak obohacujeme.
Má GUMEX stále dost uchazečů o práci v naší firmě?
Ano, má. Jde ale o to, jak moc jsou vhodní právě pro inzerované pozice. Často se uchazeči hlásí na volné pozice, ale nerespektují zveřejněné požadavky a prostě to zkouší (resp. svou odvahu a naši trpělivost). Všem kandidátům musíme odpovědět a životopisy zpracováváme postupně. Jelikož pracujeme s kolegyní Zuzkou nyní už pro 8 poboček, máme omezený čas a naši práci si musíme rozdělovat mezi nutnou a zákonnou administrativu a nábor. Je to vážně fuška.
Co ti nejvíce pomáhá při náboru?
Obecně teď všichni říkáme, že nejsou lidi. Ale lidi jsou. Jen už mají svá zaměstnání, a když jsou spokojení, nemají důvod pro změnu. O to těžší je tyto zaměstnané lidi oslovit. Proto nám moc pomáhá doporučení našich zaměstnanců, nejvíce osobní, ale i prostřednictvím aplikace ATMOSKOP. Pomocí několika bodů reálně zhodnotí nás jako svého zaměstnavatele. To má pro zájemce o novou práci větší váhu než to, co máme o sobě na webu zveřejněné. Moc děkujeme všem zaměstnancům, kteří naši firmu doporučili svým přátelům nebo známým. Vážíme si toho a přejeme si, aby mohli doporučovat práci u nás s čistým svědomím i dál.
Má náš smíšený pracovní kolektiv nějaké výhody?
Obecně jsou pozice, které jsou vhodnější pro ženy nebo spíše pro muže. Těžko si představíme účtárnu plnou mužů a ve skladu šmrncovní skladnice, když v něm skladujeme těžké a objemné zboží, které vyžaduje sílu a fyzickou odolnost. Něco jiného je výjimka, která potvrzuje pravidlo, to se pak jedná o příjemné zpestření. 12 let jsme v pražském skladu měli kolegyni Jarušku nebo máme v Brně Hanku na pozici vedoucí výroby.
Ale věřím, že to všechny více baví, když pracujeme společně. Pomáhá nám to nejen lépe porozumět opačnému pohlaví, ale třeba i partnerům, které máme doma. Myslím, že se pak k sobě lidé chovají vlídněji. Snažíme se nějak vypadat, chodit upravení, a to nemyslím jen dámy, ale i muže. Jako kolegové si vždy mezi sebou předáváme energii, ať už chceme, nebo ne, funguje to. A vzájemně na sebe působíme a učíme se od sebe. Je vždy lepší komunikovat mezi sebou vlídně a neřešit žabomyší války, a to lze mnohem snáz ve smíšeném kolektivu. Muži musí občas trpělivě snášet holčičí tlachání (o módě, vaření, dietách) a ženy zase často vyslechnou výsledky sportovních utkání.
Existuje něco, co může GUMEX nabídnout právě těm spokojeným, zatím jinde zaměstnaným potencionálním zájemcům?
Všichni si chceme se změnou polepšit. Člověk se ohlíží po nové práci při dlouhodobější nespokojenosti, demotivaci. Nebo prostě jen cítí, že potřebuje ve svém životě větší změnu. A ta se týká buď oboru, kolektivu, nebo prostě potřeby posunout se dál a neustrnout. Zavádíme neustále nové postupy práce, takže zaměstnanci na jakékoli pozici mohou říct, že se naučili mnoho nového. Zvýšili si svou osobní laťku, vědomosti, rozšířili si obzory, našli nové přátele a inspiraci. A to je asi to nejcennější, když neberu v úvahu finanční ohodnocení.
A co bys vzkázala ještě nerozhodnutému uchazeči o práci v naší firmě?
Nebojte se a oslovte nás.
Jak se může uchazeč o práci nejlépe připravit na vstupní pohovor? Na jaké typy lidí směřuje svou pozornost Jana Lagová, MBA, personální ředitelka naší firmy? Proč vzkazuje všem, kteří se právě rozhodují změnit zaměstnání: „Nebojte se na sebe upozornit a odlišit se!“?
Jano, jak obvykle probíhají personální pohovory v naší firmě?
Je to zpravidla hodinová příjemná schůzka s personalistou a nadřízeným (šéfem oddělení obsazovaného místa). Cílem je, abychom všichni tři, uchazeč o pracovní místo, personalista i manažer, společně posoudili, zda pozice uchazeči sedí. Často o tom na rovinu diskutujeme i přímo během pohovoru. Když v něm nevidíme vhodného kandidáta, sdělíme mu to, ale někdy nám to řekne i on sám. Tím je možné projevit úctu k druhé osobě, šetřit čas i emoce. Také my jsme zvyklí na odmítnutí a respektujeme ho. Musíme se držet předem stanoveného rozpočtu na mzdu, kdežto žadatel o práci má třeba pro svá očekávání své důvody, o kterých nechce nebo nemůže mluvit. Takže se jedná hlavně o hledání společného naplnění přání a potřeb jak pro firmu, tak i pro naše kandidáty.
Máš nějaký tip, jak se dostatečně připravit na pohovor?
Uchazeč by si měl projít naše webové stránky, vědět, s jakými produkty pracujeme. Pokud se na web nepodívá, je to projev jeho nezájmu – a to i přesto, že mnoho informací o firmě se dozví už v samotném inzerátu. Sama procházím webové stránky posledních dvou zaměstnavatelů našich kandidátů, abych byla během pohovoru „v obraze“ a zrychlila tím schůzku a měla reálnější představu. Jestliže se s kandidátem při telefonátu domluvíme na vyplnění vstupních e-dotazníků, očekáváme, že dohodu dodrží. Pokud tomu tak není, hledáme dál.
Jsi u pohovorů přítomna osobně?
Co se týče samotné realizace schůzek, pohovory osobně vedu – pro pobočky jsem připojena online, takže jsem se žadatelem v kontaktu prostřednictvím video hovoru a současně je přítomen i vedoucí příslušného oddělení. Projdeme společně jeho motivaci k práci v GUMEXU, dosavadní zaměstnání, důvody odchodu z předchozího zaměstnání i mzdu, probereme jeho pracovní zkušenosti. Poznám, když narazíme na vzpomínky, ke kterým se už nechce vracet a je to pro něj uzavřená kapitola. Po stručném objasnění toto téma opouštíme.
Jakou vypovídající hodnotu má pro tebe tato společná schůzka?
Především se zajímáme o stabilitu kandidáta, jeho zodpovědnost a dosažené výsledky. Ale snažíme se také odhadnout i charakter a hledáme „normální“ lidi, tedy ty, se kterými bude snadné vycházet. Myslíme při tom na kolektiv celého oddělení. Vždy si představím všechny stávající členy a ptám se, jak tato osoba mezi ně zapadne.
S jakými chybami uchazečů se setkáváš nejčastěji?
Nepozornost při samotném čtení inzerátu. Nesprávně sestavený nebo zcela neaktualizovaný životopis. Velmi často jsou také vidět skutečně nevhodné fotky. Pokud pracovní poměr skončil nebo jsem evidován/a na úřadu práce, je fér to napsat. Navíc se tím mění i možnost nástupu, tak proč to tajit? Dnešní doba je tak rychlá, že to, co platilo včera, nemusí platit dnes. Nejednou se mi stalo, že jsem volala uchazečům jeden den po doručení jejich životopisu a dozvěděla jsem se, že již nastoupili do nové práce. Znamená to, že lidé zkouší a oslovují firmy do poslední chvíle před podpisem pracovní smlouvy. A někdy bohužel i po podpisu, když už jsou ve zkušební době.
Máš konkrétní radu pro uchazeče, co by naopak životopis měl určitě obsahovat?
Pro nás je opravdu důležitý aktuální, maximálně dvoustránkový životopis. Pod hlavičku s osobními údaji a vzděláním patří poslední nebo současné zaměstnání. Směrem níže je třeba uvést předchozí zaměstnavatele a rozhodně přidat i koníčky. Během minuty si tak personalista udělá obrázek a prvotně posoudí, zda kandidáta zařadí do užšího kola, nebo ihned vyřadí. Celkovému dojmu pomáhá i dobře zvolená fotka a grafika. Ve spleti dokumentů jsou barvy vítány. Nebojte se na sebe upozornit a odlišit se! Důležitý je pro mne i motivační dopis. Poznám, jestli má uchazeč/ka o práci u nás skutečný zájem. Také dokážu posoudit, zda vhodně zdůraznil/a své schopnosti a předpoklady.
Čím se vlastně naše firma odlišuje od ostatních?
Nákupčí i naši specialisté prodeje musí zvládnout široký sortiment produktů, to chce dobrou paměť, pracovitost a „tah na branku“, ale hlavně zodpovědnost. U nás se nikdo „nezašije“, práce každého z nás je vidět a musí být udělaná dobře a rychle. A to není jen tak. Ráda bych taky zmínila, že ctíme volný čas zaměstnanců. Nikoho neúkolujeme mimo pracovní dobu, takže naši zaměstnanci se po práci mohou bez stresu věnovat sobě i své rodině.
Ještě zpět k životopisu – proč je podle tebe tak důležité uvádět v něm i koníčky?
Tato část životopisu pomůže jednak k vytvoření celkového profilu kandidáta, jednak nám pomáhá i při konverzaci u pohovoru. Uvolní se atmosféra a díky tomu můžeme téma malinko rozvést. Často narazíme na podstatné souvislosti, které kandidát předtím neměl prostor uvést. Když člověk mluví o tom, co má rád, rozzáří se, projeví svůj zápal, vášeň, sílu. A někdy se i zasmějeme, což prospívá pozitivní atmosféře a vzájemnému porozumění. Je opravdu velký rozdíl mezi tím, když někdo rybaří, je motorkář nebo je zpěvák deathmetalové kapely či pěstuje a vyrábí víno. Nikdy to neposuzujeme, máme zaměstnance se všemi jmenovanými koníčky a mám je ráda všechny stejně. Tento přístup k výběru nového zaměstnance nám pomáhá vytvořit skvěle fungující týmy. Vzájemně se tak obohacujeme.
Má GUMEX stále dost uchazečů o práci v naší firmě?
Ano, má. Jde ale o to, jak moc jsou vhodní právě pro inzerované pozice. Často se uchazeči hlásí na volné pozice, ale nerespektují zveřejněné požadavky a prostě to zkouší (resp. svou odvahu a naši trpělivost). Všem kandidátům musíme odpovědět a životopisy zpracováváme postupně. Jelikož pracujeme s kolegyní Zuzkou nyní už pro 8 poboček, máme omezený čas a naši práci si musíme rozdělovat mezi nutnou a zákonnou administrativu a nábor. Je to vážně fuška.
Co ti nejvíce pomáhá při náboru?
Obecně teď všichni říkáme, že nejsou lidi. Ale lidi jsou. Jen už mají svá zaměstnání, a když jsou spokojení, nemají důvod pro změnu. O to těžší je tyto zaměstnané lidi oslovit. Proto nám moc pomáhá doporučení našich zaměstnanců, nejvíce osobní, ale i prostřednictvím aplikace ATMOSKOP. Pomocí několika bodů reálně zhodnotí nás jako svého zaměstnavatele. To má pro zájemce o novou práci větší váhu než to, co máme o sobě na webu zveřejněné. Moc děkujeme všem zaměstnancům, kteří naši firmu doporučili svým přátelům nebo známým. Vážíme si toho a přejeme si, aby mohli doporučovat práci u nás s čistým svědomím i dál.
Má náš smíšený pracovní kolektiv nějaké výhody?
Obecně jsou pozice, které jsou vhodnější pro ženy nebo spíše pro muže. Těžko si představíme účtárnu plnou mužů a ve skladu šmrncovní skladnice, když v něm skladujeme těžké a objemné zboží, které vyžaduje sílu a fyzickou odolnost. Něco jiného je výjimka, která potvrzuje pravidlo, to se pak jedná o příjemné zpestření. 12 let jsme v pražském skladu měli kolegyni Jarušku nebo máme v Brně Hanku na pozici vedoucí výroby.
Ale věřím, že to všechny více baví, když pracujeme společně. Pomáhá nám to nejen lépe porozumět opačnému pohlaví, ale třeba i partnerům, které máme doma. Myslím, že se pak k sobě lidé chovají vlídněji. Snažíme se nějak vypadat, chodit upravení, a to nemyslím jen dámy, ale i muže. Jako kolegové si vždy mezi sebou předáváme energii, ať už chceme, nebo ne, funguje to. A vzájemně na sebe působíme a učíme se od sebe. Je vždy lepší komunikovat mezi sebou vlídně a neřešit žabomyší války, a to lze mnohem snáz ve smíšeném kolektivu. Muži musí občas trpělivě snášet holčičí tlachání (o módě, vaření, dietách) a ženy zase často vyslechnou výsledky sportovních utkání.
Existuje něco, co může GUMEX nabídnout právě těm spokojeným, zatím jinde zaměstnaným potencionálním zájemcům?
Všichni si chceme se změnou polepšit. Člověk se ohlíží po nové práci při dlouhodobější nespokojenosti, demotivaci. Nebo prostě jen cítí, že potřebuje ve svém životě větší změnu. A ta se týká buď oboru, kolektivu, nebo prostě potřeby posunout se dál a neustrnout. Zavádíme neustále nové postupy práce, takže zaměstnanci na jakékoli pozici mohou říct, že se naučili mnoho nového. Zvýšili si svou osobní laťku, vědomosti, rozšířili si obzory, našli nové přátele a inspiraci. A to je asi to nejcennější, když neberu v úvahu finanční ohodnocení.
A co bys vzkázala ještě nerozhodnutému uchazeči o práci v naší firmě?
Nebojte se a oslovte nás.
Informace pro zákazníky
Všechna práva vyhrazena. Kopírování obsahu je zakázáno podle zákona č. 121/2000 sb. o právu autorského zákonu.