Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Chceme mít web přínosný pro nákupčí i konstruktéry a naše produkty, výrobky i služby zprostředkovat zákazníkům co nejrychleji. Rozvoji našich webových stránek i e-shopu se dlouhodobě věnuje specialistka na online marketing Irena Mačinová.
Ireno, jsi jedna z našich „děvčat z marketingu“. Čemu se v rámci online marketingu věnuješ?
Starám se zejména o rozvoj a správu našeho webu a e-shopu. Cílem je, aby byl web i přes svou rozsáhlost uživatelsky přívětivý, zákazníci se v něm dobře orientovali a rádi se na něj vraceli. Proto sleduji návštěvnost, tržby a další analytické metriky, které nám ukazují, jak si web s e-shopem stojí, která místa jsou nejvíce vyhledávaná a kde je naopak potřeba něco upravit nebo zlepšit. Často mi zajímavé podněty poskytují i kolegové z prodejního oddělení, zákaznické linky a sami zákazníci. Také pečuji o naše firemní profily na Googlu a Seznamu a spravuji profily GUMEXU na sociálních sítích Facebook a LinkedIn, kde uveřejňuji pravidelné příspěvky. Nedílnou součástí online marketingu je i získávání nových zákazníků pomocí internetové reklamy. I když pro nás správu online reklam zajišťuje externí dodavatel, co se týče textací inzerátů, tvorby a obsahu přistávacích stránek, to řešíme přímo u nás.
To je opravdu široký záběr činností. Jak to všechno zvládáš?
No, málo toho není. Ale – jak sama víš – naštěstí máme v marketingu bezvadný tým a jsme sehraní, pomáháme si. Víc hlav prostě víc ví a víc očí víc vidí. Třeba právě správu online reklam jsem předala v minulých měsících kolegyni Adéle, která se toho výborně zhostila, takže se mi trochu uvolnily ruce pro jiné činnosti.
Je online sortiment GUMEXU něčím specifický?
Máme tu velké množství dat a technických parametrů. Specifická je také návaznost na naše služby, protože z mnoha materiálů nabízíme výrobky „šité“ zákazníkům na míru. K lepší orientaci na našem webu proto uživatelům pomáhá propracované filtrování a také fulltextové vyhledávání, kdy zadají klíčová slova nebo výrazy, které je zajímají.
Všimla jsem si, že roste i zájem zahraničních firem o naše výrobky a služby. Jak si to vysvětluješ?
Německy hovořící zákazníci, stejně jako ti čeští a slovenští, od nás mají k dispozici plnohodnotnou verzi webu a e-shopu www.gumex.de a www.gumex.at. Online si mohou zboží nejen objednat, ale také jednoduše poptat výrobky na míru vyplněním interaktivního webového formuláře. Rád jim poradí také můj německy hovořící kolega i v online chatu přímo na webu.
Příprava, propojení s našimi systémy, testování a spuštění zahraničních webů s e-shopy rozhodně nebyla jednoduchá záležitost. A postupné vylaďování a neustálá aktualizace zabere hodně času samozřejmě i teď. Na realizaci projektu se podílelo několik oddělení, zejména IT. Do procesu vstupovali i externí dodavatelé, např. překladatelská agentura, a hlavně vývojář webu. Zkoordinovat všechny činnosti, a ještě v šibeničním termínu, byl opravdu oříšek. O to víc mě těší, že se to podařilo.
Už teď mám plnou hlavu informací, a to jsi ještě nezmínila náš blog!
Máš pravdu, na ten jsme skoro zapomněly, a to by byla určitě škoda! Z měření návštěvnosti našich webových stránek totiž vím, že právě blogové články vidí průměrně 5 000 lidí měsíčně. Blog je pro nás nepostradatelný, protože web netvoříme jen proto, aby se na něm dalo dobře nakoupit, ale aby přinášel také hodnotné technické a detailní informace. Aby pomáhal nejen nákupčím, ale i technikům, konstruktérům a vedoucím a ulehčoval jim jejich práci. Shromáždit a uspořádat takové informace je leckdy mravenčí práce. Ale to víš právě ty určitě nejlíp, protože máš na článcích blogu lví podíl. Většina z nich čerpá informace právě z tištěného Géčka, jehož přípravu máš na starost.
Ale co ten údaj o návštěvnosti vypovídá? Je to hodně, nebo málo?
Blog tvoří zhruba 20 % návštěvnosti webu, prakticky každý pátý návštěvník webu se na naše blogové články podívá. Některé informace z nich dokonce využívají i studenti. Z pravidelných průzkumů spokojenosti našich zákazníků vyplývá, že se informacemi z našeho blogu nechávají inspirovat a že jim pomáhají při řešení nejrůznějších aplikací našich výrobků. Najdou tu cenná doporučení našich specialistů prodeje, podívají se přímo k nám do výroby, jak jednotlivé výrobní procesy probíhají, dozvědí se, jaké výrobní technologie používáme a jaké výrobky pro ně dokážeme vyrobit. V reportážích z montáží vidí přímo průběh různých oprav a instalací, jako kdyby stáli vedle našich montérů. V té autentičnosti a opravdu detailních informacích z praxe je myslím jejich největší síla.
Můžeš zmínit nějaké novinky, které jsme v poslední době pro zákazníky na našem e-shopu připravili?
Určitě. Tak třeba v rámci Zákaznické zóny uživatelé vidí kromě historie objednávaných produktů, objednávek a poptávek také přehled svých faktur, účtenek a dobropisů a mají možnost si je stáhnout. Své nákupy i dokumenty mají k dispozici bez ohledu na to, zda proběhly online, osobně nebo telefonicky. Právě odtud si mohou také rychle a jednoduše opakovaně objednat již dříve objednané zboží nebo znovu poptat výrobek.
Když už jsme u těch poptávek… Kde mohou zákazníci na webu poptat produkty a výrobky, které potřebují upravit nebo vyrobit přímo pro ně na míru?
To je dobrá otázka. Je to totiž také loňská novinka. Na webu máme přímo odkaz na Centrum poptávek. Zde zákazníci naleznou poptávkové formuláře v maximálně uživatelsky příjemné podobě. Jsou přehledně rozdělené podle produktových kategorií, tak jak jsou zákazníci na našem webu zvyklí. Přes tuto část webu je také možné si objednat vzorníky materiálů nebo katalog. Do Centra poptávek se lze dostat i z jiných míst na webu, třeba právě ze Zákaznické zóny. Stačí se jen přihlásit. Poptávkové konfigurátory jsme vytvořili tak, aby uživatele při vyplňování naváděly a on postupně mohl vyplnit všechny potřebné parametry a nic důležitého nechybělo.
Říkáš, že poptávkové formuláře jsou uživatelsky příjemné. Poradí si tedy s online verzí poptávky každý?
Pokud si uživatel přece jen neví rady, nevadí. Po celou dobu vyplňování má možnost kontaktovat našeho specialistu prodeje. Když musí dodatečně zjistit nějaké údaje, může si poptávku uložit a vrátit se k ní později, dokonce ji může odeslat i neúplnou. Již vyplněné údaje se mu neztratí, obdrží na e-mail potvrzení o odeslání a náš specialista s ním poté poptávku dovyplní. Poptat si výrobky takto online je opravdu pohodlné a rychlé. A to platí i pro nás – poptávka se totiž rychle dostane i k našim výrobním kalkulantům, protože Centrum poptávek je propojeno s našimi interními systémy a procesy. Sleduji i jiné weby a v našem oboru takto propracované online řešení není vůbec běžné. Bylo hodně složité a časově náročné tento modul a návazné procesy vytvořit a spustit. Budeme jej i nadále rozšiřovat, tak doufám, že budou zákazníci do budoucna zasílat poptávky online ještě mnohem víc.
Napadá tě ještě něco, co by zákazníci při nákupu online mohli ocenit?
V košíku e-shopu jsme rozšířili možnosti přepravy zboží o výdejní místa a boxy. Chtěli jsme tím vyjít vstříc zejména menším zákazníkům, kteří často nemají provozovnu, kde by byli v době závozu k zastižení – například řemeslníci. Tento typ přepravy je (nejen pro ně) výhodný jak z hlediska možnosti vyzvednutí zboží v preferovaném čase a místě, tak i ceny přepravného. A když podpoří ekologickou udržitelnost tím, že si zboží od nás nechají zabalit do již použité krabice, ušetří ještě něco navíc.
Vím o tobě, že jsi kreativní, dost času i energie věnuješ také offline marketingu. O jaké konkrétní aktivity se jedná?
Organizuji účast GUMEXU na různých výstavách a veletrzích. Ačkoli jde při jejich přípravě a realizaci někdy dost o nervy, je to moje „srdcovka“. Také vybírám a zajišťuji reklamní předměty a vánoční dárky pro naše zákazníky. A právě tady si můžu dovolit tak trochu popustit uzdu své fantazii a kreativitě. Ale všeho s mírou, protože hlavní je, aby z nich měli naši zákazníci radost i užitek.
Prozradíš, na co se naši zákazníci budou moci těšit v roce 2025?
Na webu budeme přihlášeným uživatelům brzy zobrazovat předpokládané datum naskladnění, aby i u produktů, které zrovna nejsou skladem, věděli, kdy mohou očekávat jejich doručení. Chystáme se také maximalizovat zpřesnění informací o času expedice u skladových produktů, aby zákazník při objednávání na e-shopu věděl, zda mu zboží bude vyskladněno ještě týž den. A naopak já se už teď těším, že se setkáme s našimi zákazníky osobně v našem stánku třeba na Mezinárodním strojírenském veletrhu…
Ing. Irena Mačinová
Vystudovala ekonomiku a management na Provozně ekonomické fakultě ČZU v Praze. V GUMEXU pracuje od roku 2020. Volný čas tráví hlavně s rodinou, ráda chodí na dlouhé vycházky přírodou a s manželem a syny poznává zajímavá místa.
Názor marketingového ředitele Libora Sedláčka:
Výhodou vedoucího oddělení je, že si do svého týmu může přivést právě takové lidi, kteří mu svou povahou i pracovním nasazením vyhovují. Když jsme před pěti lety hledali online specialistu, chtěl jsem přijmout někoho, koho zaujal náš příběh, kdo sdílí naše firemní hodnoty a zároveň bude skutečně ochotný naslouchat potřebám našich zákazníků. Možná nebude největší odborník na online široko daleko, ale bude se stále zlepšovat. Náš současný web jsme spouštěli v roce 2018 a množství práce, které na něm každý rok uděláme společně s našimi dodavateli, měříme v tisícovkách hodin a milionových investicích. Jak z důvodů legislativních a analytických, tak z principu neustálého zlepšování přehlednosti, informovanosti a celkové „vymazlenosti“ mu věnujeme v celém našem marketingovém týmu mimořádnou pozornost. Ale kdo by dnes očekával něco jiného? V Irenině práci se tedy potkávají jak potřeby oddělení nákupu, výroby a samozřejmě prodeje, tak i lidí z oddělení, o kterých zákazníci moc neslyší. Typicky finančního nebo IT. Irenina zodpovědnost za dílčí zlepšování je tedy velká a jsem rád, že tyto dlouhodobé projekty náročné na koordinaci tak úspěšně zvládá.
Rozhovor s Ing. Irenou Mačinovou připravila v prosinci 2024 Ing. Monika Sivulková, marketingová specialistka společnosti GUMEX. Foto: archiv společnosti GUMEX.
Chceme mít web přínosný pro nákupčí i konstruktéry a naše produkty, výrobky i služby zprostředkovat zákazníkům co nejrychleji. Rozvoji našich webových stránek i e-shopu se dlouhodobě věnuje specialistka na online marketing Irena Mačinová.
Ireno, jsi jedna z našich „děvčat z marketingu“. Čemu se v rámci online marketingu věnuješ?
Starám se zejména o rozvoj a správu našeho webu a e-shopu. Cílem je, aby byl web i přes svou rozsáhlost uživatelsky přívětivý, zákazníci se v něm dobře orientovali a rádi se na něj vraceli. Proto sleduji návštěvnost, tržby a další analytické metriky, které nám ukazují, jak si web s e-shopem stojí, která místa jsou nejvíce vyhledávaná a kde je naopak potřeba něco upravit nebo zlepšit. Často mi zajímavé podněty poskytují i kolegové z prodejního oddělení, zákaznické linky a sami zákazníci. Také pečuji o naše firemní profily na Googlu a Seznamu a spravuji profily GUMEXU na sociálních sítích Facebook a LinkedIn, kde uveřejňuji pravidelné příspěvky. Nedílnou součástí online marketingu je i získávání nových zákazníků pomocí internetové reklamy. I když pro nás správu online reklam zajišťuje externí dodavatel, co se týče textací inzerátů, tvorby a obsahu přistávacích stránek, to řešíme přímo u nás.
To je opravdu široký záběr činností. Jak to všechno zvládáš?
No, málo toho není. Ale – jak sama víš – naštěstí máme v marketingu bezvadný tým a jsme sehraní, pomáháme si. Víc hlav prostě víc ví a víc očí víc vidí. Třeba právě správu online reklam jsem předala v minulých měsících kolegyni Adéle, která se toho výborně zhostila, takže se mi trochu uvolnily ruce pro jiné činnosti.
Je online sortiment GUMEXU něčím specifický?
Máme tu velké množství dat a technických parametrů. Specifická je také návaznost na naše služby, protože z mnoha materiálů nabízíme výrobky „šité“ zákazníkům na míru. K lepší orientaci na našem webu proto uživatelům pomáhá propracované filtrování a také fulltextové vyhledávání, kdy zadají klíčová slova nebo výrazy, které je zajímají.
Všimla jsem si, že roste i zájem zahraničních firem o naše výrobky a služby. Jak si to vysvětluješ?
Německy hovořící zákazníci, stejně jako ti čeští a slovenští, od nás mají k dispozici plnohodnotnou verzi webu a e-shopu www.gumex.de a www.gumex.at. Online si mohou zboží nejen objednat, ale také jednoduše poptat výrobky na míru vyplněním interaktivního webového formuláře. Rád jim poradí také můj německy hovořící kolega i v online chatu přímo na webu.
Příprava, propojení s našimi systémy, testování a spuštění zahraničních webů s e-shopy rozhodně nebyla jednoduchá záležitost. A postupné vylaďování a neustálá aktualizace zabere hodně času samozřejmě i teď. Na realizaci projektu se podílelo několik oddělení, zejména IT. Do procesu vstupovali i externí dodavatelé, např. překladatelská agentura, a hlavně vývojář webu. Zkoordinovat všechny činnosti, a ještě v šibeničním termínu, byl opravdu oříšek. O to víc mě těší, že se to podařilo.
Už teď mám plnou hlavu informací, a to jsi ještě nezmínila náš blog!
Máš pravdu, na ten jsme skoro zapomněly, a to by byla určitě škoda! Z měření návštěvnosti našich webových stránek totiž vím, že právě blogové články vidí průměrně 5 000 lidí měsíčně. Blog je pro nás nepostradatelný, protože web netvoříme jen proto, aby se na něm dalo dobře nakoupit, ale aby přinášel také hodnotné technické a detailní informace. Aby pomáhal nejen nákupčím, ale i technikům, konstruktérům a vedoucím a ulehčoval jim jejich práci. Shromáždit a uspořádat takové informace je leckdy mravenčí práce. Ale to víš právě ty určitě nejlíp, protože máš na článcích blogu lví podíl. Většina z nich čerpá informace právě z tištěného Géčka, jehož přípravu máš na starost.
Ale co ten údaj o návštěvnosti vypovídá? Je to hodně, nebo málo?
Blog tvoří zhruba 20 % návštěvnosti webu, prakticky každý pátý návštěvník webu se na naše blogové články podívá. Některé informace z nich dokonce využívají i studenti. Z pravidelných průzkumů spokojenosti našich zákazníků vyplývá, že se informacemi z našeho blogu nechávají inspirovat a že jim pomáhají při řešení nejrůznějších aplikací našich výrobků. Najdou tu cenná doporučení našich specialistů prodeje, podívají se přímo k nám do výroby, jak jednotlivé výrobní procesy probíhají, dozvědí se, jaké výrobní technologie používáme a jaké výrobky pro ně dokážeme vyrobit. V reportážích z montáží vidí přímo průběh různých oprav a instalací, jako kdyby stáli vedle našich montérů. V té autentičnosti a opravdu detailních informacích z praxe je myslím jejich největší síla.
Můžeš zmínit nějaké novinky, které jsme v poslední době pro zákazníky na našem e-shopu připravili?
Určitě. Tak třeba v rámci Zákaznické zóny uživatelé vidí kromě historie objednávaných produktů, objednávek a poptávek také přehled svých faktur, účtenek a dobropisů a mají možnost si je stáhnout. Své nákupy i dokumenty mají k dispozici bez ohledu na to, zda proběhly online, osobně nebo telefonicky. Právě odtud si mohou také rychle a jednoduše opakovaně objednat již dříve objednané zboží nebo znovu poptat výrobek.
Když už jsme u těch poptávek… Kde mohou zákazníci na webu poptat produkty a výrobky, které potřebují upravit nebo vyrobit přímo pro ně na míru?
To je dobrá otázka. Je to totiž také loňská novinka. Na webu máme přímo odkaz na Centrum poptávek. Zde zákazníci naleznou poptávkové formuláře v maximálně uživatelsky příjemné podobě. Jsou přehledně rozdělené podle produktových kategorií, tak jak jsou zákazníci na našem webu zvyklí. Přes tuto část webu je také možné si objednat vzorníky materiálů nebo katalog. Do Centra poptávek se lze dostat i z jiných míst na webu, třeba právě ze Zákaznické zóny. Stačí se jen přihlásit. Poptávkové konfigurátory jsme vytvořili tak, aby uživatele při vyplňování naváděly a on postupně mohl vyplnit všechny potřebné parametry a nic důležitého nechybělo.
Říkáš, že poptávkové formuláře jsou uživatelsky příjemné. Poradí si tedy s online verzí poptávky každý?
Pokud si uživatel přece jen neví rady, nevadí. Po celou dobu vyplňování má možnost kontaktovat našeho specialistu prodeje. Když musí dodatečně zjistit nějaké údaje, může si poptávku uložit a vrátit se k ní později, dokonce ji může odeslat i neúplnou. Již vyplněné údaje se mu neztratí, obdrží na e-mail potvrzení o odeslání a náš specialista s ním poté poptávku dovyplní. Poptat si výrobky takto online je opravdu pohodlné a rychlé. A to platí i pro nás – poptávka se totiž rychle dostane i k našim výrobním kalkulantům, protože Centrum poptávek je propojeno s našimi interními systémy a procesy. Sleduji i jiné weby a v našem oboru takto propracované online řešení není vůbec běžné. Bylo hodně složité a časově náročné tento modul a návazné procesy vytvořit a spustit. Budeme jej i nadále rozšiřovat, tak doufám, že budou zákazníci do budoucna zasílat poptávky online ještě mnohem víc.
Napadá tě ještě něco, co by zákazníci při nákupu online mohli ocenit?
V košíku e-shopu jsme rozšířili možnosti přepravy zboží o výdejní místa a boxy. Chtěli jsme tím vyjít vstříc zejména menším zákazníkům, kteří často nemají provozovnu, kde by byli v době závozu k zastižení – například řemeslníci. Tento typ přepravy je (nejen pro ně) výhodný jak z hlediska možnosti vyzvednutí zboží v preferovaném čase a místě, tak i ceny přepravného. A když podpoří ekologickou udržitelnost tím, že si zboží od nás nechají zabalit do již použité krabice, ušetří ještě něco navíc.
Vím o tobě, že jsi kreativní, dost času i energie věnuješ také offline marketingu. O jaké konkrétní aktivity se jedná?
Organizuji účast GUMEXU na různých výstavách a veletrzích. Ačkoli jde při jejich přípravě a realizaci někdy dost o nervy, je to moje „srdcovka“. Také vybírám a zajišťuji reklamní předměty a vánoční dárky pro naše zákazníky. A právě tady si můžu dovolit tak trochu popustit uzdu své fantazii a kreativitě. Ale všeho s mírou, protože hlavní je, aby z nich měli naši zákazníci radost i užitek.
Prozradíš, na co se naši zákazníci budou moci těšit v roce 2025?
Na webu budeme přihlášeným uživatelům brzy zobrazovat předpokládané datum naskladnění, aby i u produktů, které zrovna nejsou skladem, věděli, kdy mohou očekávat jejich doručení. Chystáme se také maximalizovat zpřesnění informací o času expedice u skladových produktů, aby zákazník při objednávání na e-shopu věděl, zda mu zboží bude vyskladněno ještě týž den. A naopak já se už teď těším, že se setkáme s našimi zákazníky osobně v našem stánku třeba na Mezinárodním strojírenském veletrhu…
Ing. Irena Mačinová
Vystudovala ekonomiku a management na Provozně ekonomické fakultě ČZU v Praze. V GUMEXU pracuje od roku 2020. Volný čas tráví hlavně s rodinou, ráda chodí na dlouhé vycházky přírodou a s manželem a syny poznává zajímavá místa.
Názor marketingového ředitele Libora Sedláčka:
Výhodou vedoucího oddělení je, že si do svého týmu může přivést právě takové lidi, kteří mu svou povahou i pracovním nasazením vyhovují. Když jsme před pěti lety hledali online specialistu, chtěl jsem přijmout někoho, koho zaujal náš příběh, kdo sdílí naše firemní hodnoty a zároveň bude skutečně ochotný naslouchat potřebám našich zákazníků. Možná nebude největší odborník na online široko daleko, ale bude se stále zlepšovat. Náš současný web jsme spouštěli v roce 2018 a množství práce, které na něm každý rok uděláme společně s našimi dodavateli, měříme v tisícovkách hodin a milionových investicích. Jak z důvodů legislativních a analytických, tak z principu neustálého zlepšování přehlednosti, informovanosti a celkové „vymazlenosti“ mu věnujeme v celém našem marketingovém týmu mimořádnou pozornost. Ale kdo by dnes očekával něco jiného? V Irenině práci se tedy potkávají jak potřeby oddělení nákupu, výroby a samozřejmě prodeje, tak i lidí z oddělení, o kterých zákazníci moc neslyší. Typicky finančního nebo IT. Irenina zodpovědnost za dílčí zlepšování je tedy velká a jsem rád, že tyto dlouhodobé projekty náročné na koordinaci tak úspěšně zvládá.
Rozhovor s Ing. Irenou Mačinovou připravila v prosinci 2024 Ing. Monika Sivulková, marketingová specialistka společnosti GUMEX. Foto: archiv společnosti GUMEX.
Informace pro zákazníky
Všechna práva vyhrazena. Kopírování obsahu je zakázáno podle zákona č. 121/2000 sb. o právu autorského zákonu.