Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Když má někdo v náplni práce uvedeno „projektový manažer“, mnohým z nás to o jeho povinnostech moc neříká. Možná vás však bude zajímat, jak se v naší firmě k této pozici propracoval kolega Michal Kalkus. Ve volném čase sportovec, oblíbený společník, který nezkazí žádnou zábavu. V práci pečlivý, korektní, spolehlivý a naprosto profesionální manažer. Co vše předcházelo jeho současné pracovní metě – zavedení systému ISO 9001:2016 ve firmě GUMEX?
Rozhovor s Michalem Kalkusem připravila Monika Sivulková, marketingová specialistka firmy GUMEX, foto: archiv M. Kalkuse a GUMEX, spol. s r.o
Michale, jak jsi začínal?
Do firmy GUMEX jsem nastoupil v roce 2011 na místo asistenta ředitele společnosti. O tom, co bude tento post obnášet, jsem měl nějakou představu. Co přesně mě čeká, jsem ale netušil. Věděl jsem tehdy, že potřebuji, jak se říká, změnit prostředí. Pracoval jsem předtím jedenáct let v obchodní firmě (prodej vozidel Renault) a skončil na postu obchodní ředitel. Z hlediska funkcí to nevypadalo zrovna na kariérní postup, ale pro mě je vždy důležitější, co dělám, nikoli, jak se to jmenuje. GUMEX jsem znal jako svého významného zákazníka řadu let, a tak jsem měl možnost dlouhodoběji sledovat, jak roste a kam se posouvá. Líbil se mi jejich poctivý a férový přístup. Tudíž tato firma byla logicky jedna z prvních možností, která mě při poohlížení se po pracovních příležitostech napadla.
Čím sis musel projít?
Po nástupu do práce vzalo všechno rychlý spád. Jako asistent ředitele jsem měl být seznámen se všemi důležitými procesy firmy. Začínal jsem klasickým kolečkem, zácvikem ve skladu, v obchodním oddělení a postupně jsem dostával první úkoly. Jedním z prvních bylo zaškolení skladníků do tehdy nového systému interního zásobování.
Jak s tím souvisejí Tvé pracovní cesty na Slovensko?
V té době jsem jezdil pomáhat na pobočku do Žiliny, která začala fungovat v roce 2011. Tam jsem dělal vše, co bylo třeba. Ve skladu, v prodeji, s marketingem, jezdil na obchodní jednání se slovenskými zákazníky. To bylo vždy na několik dní v měsíci.
Cos měl však společného se skladovým hospodařením?
Na centrále ve Strážnici jsem i nadále pracoval na svých dlouhodobějších i nárazových úkolech. Největší projekt jsem začal koncem roku 2011. Jednalo se o zavedení systému čárových kódů ve všech skladech společnosti GUMEX. Šlo o komplexní řešení celého procesu. Od zavedení logiky tvorby, tisku a čtení čárových kódů až po vytvoření vazeb mezi jednotlivými odděleními tak, aby do sebe všechno zapadalo. Problematika byla poměrně rozsáhlá. Jelikož GUMEX vytváří při své činnosti spoustu různých procesů a dílčích procesů, pracuje s nepřeberným množstvím variant, soustřeďoval jsem náměty na různé úpravy, nastavení a zlepšení. Tyto požadavky jsem analyzoval, zpracovával a následně navrhoval zadání pro externí softwarovou firmu. Samozřejmostí poté bylo uvést všechny procesy v život. Sepsat příslušné postupy a proškolit v podstatě veškerý personál z té části, která se ho týká. Zavádění systému trvalo přibližně rok a poté jsme se rozhodli udělat další krok, zavést skladová umístění a následně výrobní čísla. První z důvodu efektivity a dohledatelnosti zboží a druhé z důvodu lepší informovanosti obchodního týmu o stavu a skladbě zásob.
Co má v naší firmě na starosti projektový manažer?
Tuto pozici zastávám od srpna 2015. Jsou mi svěřeny větší a samostatné úkoly. Sbírám informace, komunikuji s kolegy různých oddělení, diskutuji, analyzuji, plánuji a zadávám dílčí úkoly. Od začátku se také spolupodílím na rozjezdu naší košické pobočky, kam pravidelně každý měsíc dojíždím. Pomáhal jsem s vytipováním vhodných lokalit pro tuto pobočku, jejím zařízením, propagací a následným zaškolováním nových kolegů.
Zmíním jenom jedno slovo: „ISO“. Jak velká to pro Tebe byla výzva?
Mým hlavním úkolem byla letos příprava naší společnosti na certifikaci ISO 9001:2015. Tento proces se dotýká všech činností firmy a mě těší, když se nám v rámci zavádění podaří i něco zlepšit. To považuji za hlavní benefit tohoto projektu a oceňuji to víc než samotný certifikát. Je to proces, který získáním certifikátu teprve začíná – neustálá snaha o zlepšování.
Co máš v práci rád a co Ti naopak vadí?
Jsem spokojený, pokud je rozděláno víc věcí, postupně se na nich pracuje a pak se podaří je jako mozaiku poskládat a všechno do sebe zapadá. Když se to povede včas a vidím, že to i ostatní vnímají jako přínos. A naopak nesnáším, když se musím vracet k něčemu, co jsem bral za uzavřenou záležitost.
A teď něco osobního – jaký máš vztah k Vánocům?
Nevím, čím to je, ale všechny nejkrásnější vzpomínky z dětství mám spojeny se zimou a sněhem. Sáňkování, hokej, bruslení, stavění sněhových hradů, prostě ta klasická zima, kterou už dnes neznáme. Myslím, že v minulém životě jsem musel žít někde na horách. Protože byť jsem nějaké větší hory viděl až v dospělosti, vždycky mě to k nim táhlo. Pocházím z Kyjova. Měli jsme zahrádku na kopci nad městem. A když jsem pozoroval po cestě na zahrádku kopce na obzoru (pohoří Chřiby), představoval jsem si, že jsou to Tatry. Takže ideální Vánoce jsou pro mě takové ty až kýčovité, ladovské. Závěj, vůně kouře z komínů, tma, klid a ticho, Půlnoční, koledy. Miluji třeba film Krakonoš a lyžníci. Tam to všechno je. Jako děti jsme s bratry měli vždycky plno dárků, a tak si ani nevybavím, že by mi někdy něco chybělo. Ale pamatuji si, že jednou jsem Ježíškovi nakreslil, že bych chtěl hokejový dres a kompletní výbavu. Tak to jsem nedostal. Dneska mám hlavně radost, když se mi podaří potěšit někoho z blízkých.
Michal Kalkus (*1974)
Vystudoval Technickou univerzitu v Liberci, poté pracoval jako obchodní ředitel v Autocentru Jih 2000, a.s. Zajímá se o cyklistiku, běh, lyžování, turistiku. Ženatý, děti Klárka (13) a Šimon (3). Klárka navštěvuje sekundu gymnázia, hraje na kytaru, zpívá ve sboru, stará se o své dva psy, cvičí je a trénuje. Provozuje s nimi agility (překážkové psí závody). Šíma je klasický kluk, který nezůstane ani chvíli v klidu. Pořád mluví a chce se vším pomáhat. Letos začal chodit do školky. A vůbec nezlobí.
Rozhovor s Michalem Kalkusem připravila v prosinci 2016 Ing. Monika Sivulková, marketingová specialistka společnosti GUMEX.
Když má někdo v náplni práce uvedeno „projektový manažer“, mnohým z nás to o jeho povinnostech moc neříká. Možná vás však bude zajímat, jak se v naší firmě k této pozici propracoval kolega Michal Kalkus. Ve volném čase sportovec, oblíbený společník, který nezkazí žádnou zábavu. V práci pečlivý, korektní, spolehlivý a naprosto profesionální manažer. Co vše předcházelo jeho současné pracovní metě – zavedení systému ISO 9001:2016 ve firmě GUMEX?
Rozhovor s Michalem Kalkusem připravila Monika Sivulková, marketingová specialistka firmy GUMEX, foto: archiv M. Kalkuse a GUMEX, spol. s r.o
Michale, jak jsi začínal?
Do firmy GUMEX jsem nastoupil v roce 2011 na místo asistenta ředitele společnosti. O tom, co bude tento post obnášet, jsem měl nějakou představu. Co přesně mě čeká, jsem ale netušil. Věděl jsem tehdy, že potřebuji, jak se říká, změnit prostředí. Pracoval jsem předtím jedenáct let v obchodní firmě (prodej vozidel Renault) a skončil na postu obchodní ředitel. Z hlediska funkcí to nevypadalo zrovna na kariérní postup, ale pro mě je vždy důležitější, co dělám, nikoli, jak se to jmenuje. GUMEX jsem znal jako svého významného zákazníka řadu let, a tak jsem měl možnost dlouhodoběji sledovat, jak roste a kam se posouvá. Líbil se mi jejich poctivý a férový přístup. Tudíž tato firma byla logicky jedna z prvních možností, která mě při poohlížení se po pracovních příležitostech napadla.
Čím sis musel projít?
Po nástupu do práce vzalo všechno rychlý spád. Jako asistent ředitele jsem měl být seznámen se všemi důležitými procesy firmy. Začínal jsem klasickým kolečkem, zácvikem ve skladu, v obchodním oddělení a postupně jsem dostával první úkoly. Jedním z prvních bylo zaškolení skladníků do tehdy nového systému interního zásobování.
Jak s tím souvisejí Tvé pracovní cesty na Slovensko?
V té době jsem jezdil pomáhat na pobočku do Žiliny, která začala fungovat v roce 2011. Tam jsem dělal vše, co bylo třeba. Ve skladu, v prodeji, s marketingem, jezdil na obchodní jednání se slovenskými zákazníky. To bylo vždy na několik dní v měsíci.
Cos měl však společného se skladovým hospodařením?
Na centrále ve Strážnici jsem i nadále pracoval na svých dlouhodobějších i nárazových úkolech. Největší projekt jsem začal koncem roku 2011. Jednalo se o zavedení systému čárových kódů ve všech skladech společnosti GUMEX. Šlo o komplexní řešení celého procesu. Od zavedení logiky tvorby, tisku a čtení čárových kódů až po vytvoření vazeb mezi jednotlivými odděleními tak, aby do sebe všechno zapadalo. Problematika byla poměrně rozsáhlá. Jelikož GUMEX vytváří při své činnosti spoustu různých procesů a dílčích procesů, pracuje s nepřeberným množstvím variant, soustřeďoval jsem náměty na různé úpravy, nastavení a zlepšení. Tyto požadavky jsem analyzoval, zpracovával a následně navrhoval zadání pro externí softwarovou firmu. Samozřejmostí poté bylo uvést všechny procesy v život. Sepsat příslušné postupy a proškolit v podstatě veškerý personál z té části, která se ho týká. Zavádění systému trvalo přibližně rok a poté jsme se rozhodli udělat další krok, zavést skladová umístění a následně výrobní čísla. První z důvodu efektivity a dohledatelnosti zboží a druhé z důvodu lepší informovanosti obchodního týmu o stavu a skladbě zásob.
Co má v naší firmě na starosti projektový manažer?
Tuto pozici zastávám od srpna 2015. Jsou mi svěřeny větší a samostatné úkoly. Sbírám informace, komunikuji s kolegy různých oddělení, diskutuji, analyzuji, plánuji a zadávám dílčí úkoly. Od začátku se také spolupodílím na rozjezdu naší košické pobočky, kam pravidelně každý měsíc dojíždím. Pomáhal jsem s vytipováním vhodných lokalit pro tuto pobočku, jejím zařízením, propagací a následným zaškolováním nových kolegů.
Zmíním jenom jedno slovo: „ISO“. Jak velká to pro Tebe byla výzva?
Mým hlavním úkolem byla letos příprava naší společnosti na certifikaci ISO 9001:2015. Tento proces se dotýká všech činností firmy a mě těší, když se nám v rámci zavádění podaří i něco zlepšit. To považuji za hlavní benefit tohoto projektu a oceňuji to víc než samotný certifikát. Je to proces, který získáním certifikátu teprve začíná – neustálá snaha o zlepšování.
Co máš v práci rád a co Ti naopak vadí?
Jsem spokojený, pokud je rozděláno víc věcí, postupně se na nich pracuje a pak se podaří je jako mozaiku poskládat a všechno do sebe zapadá. Když se to povede včas a vidím, že to i ostatní vnímají jako přínos. A naopak nesnáším, když se musím vracet k něčemu, co jsem bral za uzavřenou záležitost.
A teď něco osobního – jaký máš vztah k Vánocům?
Nevím, čím to je, ale všechny nejkrásnější vzpomínky z dětství mám spojeny se zimou a sněhem. Sáňkování, hokej, bruslení, stavění sněhových hradů, prostě ta klasická zima, kterou už dnes neznáme. Myslím, že v minulém životě jsem musel žít někde na horách. Protože byť jsem nějaké větší hory viděl až v dospělosti, vždycky mě to k nim táhlo. Pocházím z Kyjova. Měli jsme zahrádku na kopci nad městem. A když jsem pozoroval po cestě na zahrádku kopce na obzoru (pohoří Chřiby), představoval jsem si, že jsou to Tatry. Takže ideální Vánoce jsou pro mě takové ty až kýčovité, ladovské. Závěj, vůně kouře z komínů, tma, klid a ticho, Půlnoční, koledy. Miluji třeba film Krakonoš a lyžníci. Tam to všechno je. Jako děti jsme s bratry měli vždycky plno dárků, a tak si ani nevybavím, že by mi někdy něco chybělo. Ale pamatuji si, že jednou jsem Ježíškovi nakreslil, že bych chtěl hokejový dres a kompletní výbavu. Tak to jsem nedostal. Dneska mám hlavně radost, když se mi podaří potěšit někoho z blízkých.
Michal Kalkus (*1974)
Vystudoval Technickou univerzitu v Liberci, poté pracoval jako obchodní ředitel v Autocentru Jih 2000, a.s. Zajímá se o cyklistiku, běh, lyžování, turistiku. Ženatý, děti Klárka (13) a Šimon (3). Klárka navštěvuje sekundu gymnázia, hraje na kytaru, zpívá ve sboru, stará se o své dva psy, cvičí je a trénuje. Provozuje s nimi agility (překážkové psí závody). Šíma je klasický kluk, který nezůstane ani chvíli v klidu. Pořád mluví a chce se vším pomáhat. Letos začal chodit do školky. A vůbec nezlobí.
Rozhovor s Michalem Kalkusem připravila v prosinci 2016 Ing. Monika Sivulková, marketingová specialistka společnosti GUMEX.
Informace pro zákazníky
Všechna práva vyhrazena. Kopírování obsahu je zakázáno podle zákona č. 121/2000 sb. o právu autorského zákonu.