Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Kromě řízení týmů tuzemského a zahraničního prodeje a zákaznického oddělení se osobně stará o velké projekty. Obchodní ředitel Radim Vajčner představuje pro naše zákazníky záruku odbornosti, silného partnerství a kvality služeb GUMEXU.
Radime, již osm let jsi v naší firmě obchodním ředitelem. Jakými nejdůležitějšími změnami obchodní tým za tu dobu prošel?
Za zásadní mezník považuji vytvoření samostatných oddělení, tedy rozdělení na výrobu a obchod. Tato změna vnesla do prodeje jasný řád a přehled jak pro zákazníka, tak pro nás. Důležitý byl také přechod na trh, ve kterém obsluhujeme pouze firmy a živnostníky. Významné bylo i zřízení oddělení kvality a získání certifikace ISO 9001. K podstatným změnám lze jistě zařadit i nový web včetně zákaznické zóny, vznik oddělení zákaznické podpory, založení nových poboček v Hradci Králové a Plzni. A k těm nejčerstvějším novinkám patří zřízení samostatného zahraničního oddělení a rozdělení lokální spádovosti zákazníků podle poboček.
Co konkrétně přinese nové rozdělení regionů našim zákazníkům?
Více se naši zákazníci dozví v článku Jsme vaši parťáci v regionech. Doporučuji seznámit se s detailním popisem této novinky!
Přejděme tedy k velkým projektům, kterými se také zabýváš. Čím GUMEX obvykle zaujme pozornost „silných“ obchodních partnerů?
Je to právě naše schopnost přesvědčit zákazníka, že skutečně rozumíme našemu sortimentu produktů a služeb. Jsme schopni nabídnout správná technická řešení, a to někdy i ve vícero variantách. Možná to zní jednoduše, ale to je právě to, co chce zákazník za své peníze dostat. Funkční řešení jeho požadavku za férovou cenu a s perfektním servisem. A navíc dokážeme nabídnout značnou šíři skladových zásob, konstrukční vývoje, customizovaná řešení – tedy návrhy optimálních materiálů a konečné úpravy výrobku na míru. A stále má velký význam naše schopnost dodržet slovo – neustále usilujeme o to, aby se na nás mohli zákazníci plně spolehnout.
Na dobrém partnerství si obvykle ceníme i délku jeho trvání. Co je v tomto vztahu pro tyto „klíčové“ partnery tak důležité, že jsou nám dlouhodobě věrní?
Vůči našim zákazníkům se snažíme být vždy otevření, což oni oceňují. Pomocí lokálnosti se chceme ještě více k zákazníkovi přiblížit, aby měl jednodušší komunikaci a vztah s námi jakožto dodavatelem, ale i po lidské stránce. Každý zákazník má možnost využívat náš individuální zákaznický servis, kdy konkrétní specialista prodeje vytváří a rozvíjí vztah se zákazníkem, zná jeho firmu a obor, prostředí, ve kterém působí. Může jej pozvat na pobočku, předvést technologie, sklady, popř. se za zákazníkem dostavit osobně nebo k němu vyslat regionálního obchodního zástupce. Jak se dozvídáme z nezávislých průzkumů spokojenosti našich zákazníků, oceňují na nás zejména transparentnost a dodržení dohod, rychlost vyřizování obchodních případů, ale i předkládání reálných garancí.
Poslední dva roky nám ukázaly, že trendy v ekonomice není možné jednoznačně předvídat. Jak se naše firma vyrovnala s dopadem covidu a poté i s nedostatkem určitých materiálů a hotových výrobků?
Při nástupu covidu nebylo jednoznačné, co nastane. Až postupem času na nás začala dopadat nejistota v podobě plnění závazků našich dodavatelů, například dodržování termínů dodání, kompletnosti dodávek, ale i chybějící výrobní suroviny, problémy v logistice. Nám se však podařilo zvládnout téměř vše. Produkty, které se nedaly sehnat, jsme dokázali adekvátně nahradit. Každopádně se nám podařilo v roce 2022 dosáhnout na rekordní prodejní čísla. Potvrdilo se, že zákazník očekával a pro spolupráci vyžadoval silného partnera, což se nám podařilo naplnit i v těch nejistých časech. Po dvou nestandardních letech jsme dodavatelsky dosáhli větší jistoty. V současné době vnímáme silný vliv změn cen surovin, služeb a energií všeobecně, což nás samozřejmě vůbec netěší.
Je možné ještě více snížit náklady ovlivňující cenu našich produktů i služeb?
Pokud zákazník využije některou z našich služeb, kdy se vzrůstajícím množstvím snižujeme cenu výrobku – ve výrobě se jedná například o série a ultrasérie – lze snížit cenu finálního produktu i o desítky procent. Ať už se jedná o službu výsekového lisu, sekacího automatu pro krácení hadic a hadiček určitých délek, anebo nasekávaných přesných plochých dílů na samolepce pomocí naší nové technologie KISS CUT. Většina těchto velkokapacitních zařízení dokáže zkrátit výrobní čas na minimum a to se pozitivně odráží do ceny pro zákazníka.
A potěšíme v letošním roce také „střední“ a „menší“ zákazníky?
V tomto segmentu se snažíme zákazníkům přiblížit zejména na e-shopu a v on-line prostředí. Neustále probíhá inovace naší zákaznické podpory a zákaznické zóny. Zákazníkům nabízíme interaktivní formu on-line poptávkových formulářů, které mají po přihlášení k dispozici na našem webu. Na e-shopu jsme pro menší zakázky zřídili službu cenově velmi výhodného dodání menších zásilek i do výdejních míst či boxů.
Čím si vlastně dokážeme udržet naši konkurenceschopnost?
Konkurenci na trhu vnímáme, ale neřídíme se jí. Nasloucháme hlavně tomu, co potřebuje zákazník, a tím se řídíme. Každoročně uvádíme do portfolia několik nových materiálů, investujeme do rozvoje technologií, které doplňují nebo dále posunují naše výrobní možnosti. Máme také řadu zákazníků, kterým dodáváme vývojová a konstrukční řešení v rámci jejich specifických požadavků, které nejsou na trhu úplně běžné. Rovněž využíváme objem našich skladových zásob a efektivně s ním pracujeme. V současné době se snažíme držet optimální množství zásob již na pěti interních skladech a jednom externím. S nákupním oddělením jsme v kontaktu na denní bázi a přicházíme s požadavky na zajištění zboží z celého světa. Tato úzká spolupráce týmů nákupčích i obchodníků následně umožňuje najít ta nejvhodnější řešení poptávek našich zákazníků.
Často používáš pojem „tým“. Zajímalo by mne, zda ve tvém pracovním týmu může obstát vedle týmového hráče i individualista?
Tým a zejména dobrý tým netvoří kolektiv pracovně i smýšlením jednotně fungujících lidí. Dobrý tým se skládá právě z různorodých osobností a jejich schopností, které se navzájem doplňují a fungují stejně jako např. při kolektivním sportu. Jeden je individualista, má tah na branku, zakousne se do složitějších úkolů a chce výsledek. Další pak vidí rychlost a množství práce, které chceme bez prodlení odevzdávat. Bývá tam i technik, který potřebuje maximum informací ke správnému řešení. Jelikož neexistuje jednotný profil zákazníka, je potřeba takto přistupovat i k týmu a jeho obsazení. Tak, aby fungovalo porozumění a pochopení mezi námi navzájem i mezi námi a zákazníky.
Zkusme na chvilku opustit tvou pracovní pozici. Nežiješ totiž jen obchodem – jsi úspěšný i ve svém dalším opravdu doslova „povolání“. Můžeš prozradit detaily toho posledního ocenění?
Od dětství se pohybuji kolem dění dobrovolných hasičů ve Strážnici, v dospělosti pak jako člen výjezdové jednotky. Postupem času získala naše jednotka řadu odborností jako např. předurčenost pro zásahy při dopravních nehodách, záchrany osob v rámci resuscitací před příjezdem ZZS, záchrany osob na vodě a další. Ročně zasahujeme u cca 120 událostí. V roce 2022 nás odborná porota nominovala do finále Dobrovolní hasiči roku v rámci Jihomoravského kraje, kde se naší jednotce podařilo získat první místo za záchranu života tonoucí osoby na řece Moravě.
V tvém případě bych tedy citát „Za každým úspěšným mužem stojí silná žena“ poupravila na „nebojácná žena“! Co pro tebe znamená tvoje rodina?
Ano, s tím naprosto souhlasím. Rodina je pro mě vždy na prvním místě, pracovní a rodinné záležitosti se snažím držet odděleně. Každopádně doma mám maximální podporu od své manželky, která je mi vždy oporou.
Radim Vajčner
Vystudoval Integrovanou střední školu Hodonín se zaměřením na podnikání v obchodu a službách. Poté pracoval jako regionální obchodní zástupce v několika obchodních korporacích, např. v MAKRO Cash & Carry. V GUMEXU začal pracovat v roce 2013 na pozici technicko-obchodního zástupce, od roku 2015 je obchodním ředitelem. Volný čas věnuje rodině, v létě nejraději stanují ve volné přírodě, v zimě sportují na horách. Je dlouholetým členem Sboru dobrovolných hasičů města Strážnice, kde navíc působí také jako zastupitel a radní.
Názor marketingového ředitele Libora Sedláčka:
Základní principy, které má naše firma zakódovány ve svých genech, jsou poctivost, systém a řád a neustálý vývoj. Zní to jednoduše, ale každý den přináší situace, kdy by se kvůli momentálnímu ulehčení tyto hodnoty daly obejít. Radim je pro mě strážce těchto hodnot. Vypracoval se z obchodníka v terénu v ředitele oddělení, které má k našim zákazníkům nejblíže, a prodej pro něj ani po mnoha letech nepřestává být zábavou. Projevuje se to v jeho schopnosti motivovat kolegy z prodejního oddělení, aby pozorně vnímali potřeby zákazníka, nabídli mu nejvhodnější technické řešení a ve spolupráci s ostatními odděleními dodali perfektní výrobek nebo službu. Mám rád jeho chlapský postoj, kdy nedává na první místo sebe, ale pomáhá druhým růst a ukazuje jim oblasti, ve kterých i oni mohou vyniknout. Přál bych každému šéfovi takového kolegu.
Rozhovor s obchodním ředitelem Radimem Vajčnerem připravila v lednu 2023 Ing. Monika Sivulková, marketingová specialistka společnosti GUMEX. Foto: archiv společnosti GUMEX, soukromý archiv Radima Vajčnera.
Kromě řízení týmů tuzemského a zahraničního prodeje a zákaznického oddělení se osobně stará o velké projekty. Obchodní ředitel Radim Vajčner představuje pro naše zákazníky záruku odbornosti, silného partnerství a kvality služeb GUMEXU.
Radime, již osm let jsi v naší firmě obchodním ředitelem. Jakými nejdůležitějšími změnami obchodní tým za tu dobu prošel?
Za zásadní mezník považuji vytvoření samostatných oddělení, tedy rozdělení na výrobu a obchod. Tato změna vnesla do prodeje jasný řád a přehled jak pro zákazníka, tak pro nás. Důležitý byl také přechod na trh, ve kterém obsluhujeme pouze firmy a živnostníky. Významné bylo i zřízení oddělení kvality a získání certifikace ISO 9001. K podstatným změnám lze jistě zařadit i nový web včetně zákaznické zóny, vznik oddělení zákaznické podpory, založení nových poboček v Hradci Králové a Plzni. A k těm nejčerstvějším novinkám patří zřízení samostatného zahraničního oddělení a rozdělení lokální spádovosti zákazníků podle poboček.
Co konkrétně přinese nové rozdělení regionů našim zákazníkům?
Více se naši zákazníci dozví v článku Jsme vaši parťáci v regionech. Doporučuji seznámit se s detailním popisem této novinky!
Přejděme tedy k velkým projektům, kterými se také zabýváš. Čím GUMEX obvykle zaujme pozornost „silných“ obchodních partnerů?
Je to právě naše schopnost přesvědčit zákazníka, že skutečně rozumíme našemu sortimentu produktů a služeb. Jsme schopni nabídnout správná technická řešení, a to někdy i ve vícero variantách. Možná to zní jednoduše, ale to je právě to, co chce zákazník za své peníze dostat. Funkční řešení jeho požadavku za férovou cenu a s perfektním servisem. A navíc dokážeme nabídnout značnou šíři skladových zásob, konstrukční vývoje, customizovaná řešení – tedy návrhy optimálních materiálů a konečné úpravy výrobku na míru. A stále má velký význam naše schopnost dodržet slovo – neustále usilujeme o to, aby se na nás mohli zákazníci plně spolehnout.
Na dobrém partnerství si obvykle ceníme i délku jeho trvání. Co je v tomto vztahu pro tyto „klíčové“ partnery tak důležité, že jsou nám dlouhodobě věrní?
Vůči našim zákazníkům se snažíme být vždy otevření, což oni oceňují. Pomocí lokálnosti se chceme ještě více k zákazníkovi přiblížit, aby měl jednodušší komunikaci a vztah s námi jakožto dodavatelem, ale i po lidské stránce. Každý zákazník má možnost využívat náš individuální zákaznický servis, kdy konkrétní specialista prodeje vytváří a rozvíjí vztah se zákazníkem, zná jeho firmu a obor, prostředí, ve kterém působí. Může jej pozvat na pobočku, předvést technologie, sklady, popř. se za zákazníkem dostavit osobně nebo k němu vyslat regionálního obchodního zástupce. Jak se dozvídáme z nezávislých průzkumů spokojenosti našich zákazníků, oceňují na nás zejména transparentnost a dodržení dohod, rychlost vyřizování obchodních případů, ale i předkládání reálných garancí.
Poslední dva roky nám ukázaly, že trendy v ekonomice není možné jednoznačně předvídat. Jak se naše firma vyrovnala s dopadem covidu a poté i s nedostatkem určitých materiálů a hotových výrobků?
Při nástupu covidu nebylo jednoznačné, co nastane. Až postupem času na nás začala dopadat nejistota v podobě plnění závazků našich dodavatelů, například dodržování termínů dodání, kompletnosti dodávek, ale i chybějící výrobní suroviny, problémy v logistice. Nám se však podařilo zvládnout téměř vše. Produkty, které se nedaly sehnat, jsme dokázali adekvátně nahradit. Každopádně se nám podařilo v roce 2022 dosáhnout na rekordní prodejní čísla. Potvrdilo se, že zákazník očekával a pro spolupráci vyžadoval silného partnera, což se nám podařilo naplnit i v těch nejistých časech. Po dvou nestandardních letech jsme dodavatelsky dosáhli větší jistoty. V současné době vnímáme silný vliv změn cen surovin, služeb a energií všeobecně, což nás samozřejmě vůbec netěší.
Je možné ještě více snížit náklady ovlivňující cenu našich produktů i služeb?
Pokud zákazník využije některou z našich služeb, kdy se vzrůstajícím množstvím snižujeme cenu výrobku – ve výrobě se jedná například o série a ultrasérie – lze snížit cenu finálního produktu i o desítky procent. Ať už se jedná o službu výsekového lisu, sekacího automatu pro krácení hadic a hadiček určitých délek, anebo nasekávaných přesných plochých dílů na samolepce pomocí naší nové technologie KISS CUT. Většina těchto velkokapacitních zařízení dokáže zkrátit výrobní čas na minimum a to se pozitivně odráží do ceny pro zákazníka.
A potěšíme v letošním roce také „střední“ a „menší“ zákazníky?
V tomto segmentu se snažíme zákazníkům přiblížit zejména na e-shopu a v on-line prostředí. Neustále probíhá inovace naší zákaznické podpory a zákaznické zóny. Zákazníkům nabízíme interaktivní formu on-line poptávkových formulářů, které mají po přihlášení k dispozici na našem webu. Na e-shopu jsme pro menší zakázky zřídili službu cenově velmi výhodného dodání menších zásilek i do výdejních míst či boxů.
Čím si vlastně dokážeme udržet naši konkurenceschopnost?
Konkurenci na trhu vnímáme, ale neřídíme se jí. Nasloucháme hlavně tomu, co potřebuje zákazník, a tím se řídíme. Každoročně uvádíme do portfolia několik nových materiálů, investujeme do rozvoje technologií, které doplňují nebo dále posunují naše výrobní možnosti. Máme také řadu zákazníků, kterým dodáváme vývojová a konstrukční řešení v rámci jejich specifických požadavků, které nejsou na trhu úplně běžné. Rovněž využíváme objem našich skladových zásob a efektivně s ním pracujeme. V současné době se snažíme držet optimální množství zásob již na pěti interních skladech a jednom externím. S nákupním oddělením jsme v kontaktu na denní bázi a přicházíme s požadavky na zajištění zboží z celého světa. Tato úzká spolupráce týmů nákupčích i obchodníků následně umožňuje najít ta nejvhodnější řešení poptávek našich zákazníků.
Často používáš pojem „tým“. Zajímalo by mne, zda ve tvém pracovním týmu může obstát vedle týmového hráče i individualista?
Tým a zejména dobrý tým netvoří kolektiv pracovně i smýšlením jednotně fungujících lidí. Dobrý tým se skládá právě z různorodých osobností a jejich schopností, které se navzájem doplňují a fungují stejně jako např. při kolektivním sportu. Jeden je individualista, má tah na branku, zakousne se do složitějších úkolů a chce výsledek. Další pak vidí rychlost a množství práce, které chceme bez prodlení odevzdávat. Bývá tam i technik, který potřebuje maximum informací ke správnému řešení. Jelikož neexistuje jednotný profil zákazníka, je potřeba takto přistupovat i k týmu a jeho obsazení. Tak, aby fungovalo porozumění a pochopení mezi námi navzájem i mezi námi a zákazníky.
Zkusme na chvilku opustit tvou pracovní pozici. Nežiješ totiž jen obchodem – jsi úspěšný i ve svém dalším opravdu doslova „povolání“. Můžeš prozradit detaily toho posledního ocenění?
Od dětství se pohybuji kolem dění dobrovolných hasičů ve Strážnici, v dospělosti pak jako člen výjezdové jednotky. Postupem času získala naše jednotka řadu odborností jako např. předurčenost pro zásahy při dopravních nehodách, záchrany osob v rámci resuscitací před příjezdem ZZS, záchrany osob na vodě a další. Ročně zasahujeme u cca 120 událostí. V roce 2022 nás odborná porota nominovala do finále Dobrovolní hasiči roku v rámci Jihomoravského kraje, kde se naší jednotce podařilo získat první místo za záchranu života tonoucí osoby na řece Moravě.
V tvém případě bych tedy citát „Za každým úspěšným mužem stojí silná žena“ poupravila na „nebojácná žena“! Co pro tebe znamená tvoje rodina?
Ano, s tím naprosto souhlasím. Rodina je pro mě vždy na prvním místě, pracovní a rodinné záležitosti se snažím držet odděleně. Každopádně doma mám maximální podporu od své manželky, která je mi vždy oporou.
Radim Vajčner
Vystudoval Integrovanou střední školu Hodonín se zaměřením na podnikání v obchodu a službách. Poté pracoval jako regionální obchodní zástupce v několika obchodních korporacích, např. v MAKRO Cash & Carry. V GUMEXU začal pracovat v roce 2013 na pozici technicko-obchodního zástupce, od roku 2015 je obchodním ředitelem. Volný čas věnuje rodině, v létě nejraději stanují ve volné přírodě, v zimě sportují na horách. Je dlouholetým členem Sboru dobrovolných hasičů města Strážnice, kde navíc působí také jako zastupitel a radní.
Názor marketingového ředitele Libora Sedláčka:
Základní principy, které má naše firma zakódovány ve svých genech, jsou poctivost, systém a řád a neustálý vývoj. Zní to jednoduše, ale každý den přináší situace, kdy by se kvůli momentálnímu ulehčení tyto hodnoty daly obejít. Radim je pro mě strážce těchto hodnot. Vypracoval se z obchodníka v terénu v ředitele oddělení, které má k našim zákazníkům nejblíže, a prodej pro něj ani po mnoha letech nepřestává být zábavou. Projevuje se to v jeho schopnosti motivovat kolegy z prodejního oddělení, aby pozorně vnímali potřeby zákazníka, nabídli mu nejvhodnější technické řešení a ve spolupráci s ostatními odděleními dodali perfektní výrobek nebo službu. Mám rád jeho chlapský postoj, kdy nedává na první místo sebe, ale pomáhá druhým růst a ukazuje jim oblasti, ve kterých i oni mohou vyniknout. Přál bych každému šéfovi takového kolegu.
Rozhovor s obchodním ředitelem Radimem Vajčnerem připravila v lednu 2023 Ing. Monika Sivulková, marketingová specialistka společnosti GUMEX. Foto: archiv společnosti GUMEX, soukromý archiv Radima Vajčnera.
Informace pro zákazníky
Všechna práva vyhrazena. Kopírování obsahu je zakázáno podle zákona č. 121/2000 sb. o právu autorského zákonu.