Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Rychlá a snadná konfigurace
Naši specialisté vám poradí
Ozveme se do 24H
Správně a intuitivně fungující webové stránky i e-shop určitě potěší většinu zákazníků. Za jejich trvalým rozvojem se však skrývá práce celé řady spolupracovníků, jejíž součástí je i specialistka na online marketing Irena Mačinová. Její práci ráda přiblíží personální ředitelka Jana Lagová.
Ireno, v GUMEXU jsi už více než půldruhého roku, tudíž můžeš srovnávat. Jak se tvoje současná práce liší od té předchozí?
V předchozím zaměstnání jsem dělala principiálně podobnou práci. Myslím, že to byl i jeden z důvodů, proč jsem do GUMEXU byla přijata. Ale je tu mnoho specifik, zejména rozsáhlost e-shopu, množství a rozmanitost technicky zaměřených produktů s různými parametry, návaznosti do dalších systémů a interních procesů. Při svých každodenních činnostech stále objevuji něco nového a snažím se své znalosti prohlubovat. Jen s nějakou zkušeností z minulosti bych si určitě nevystačila.
Zabýváš se nejen online, ale i offline marketingem. Co to v praxi znamená?
Z hlediska online marketingu se jedná o rozvoj a správu našeho webu a e-shopu. Chceme, aby byl přehledný a zákazníci se v něm dobře orientovali. Sleduji návštěvnost, tržby a další metriky, které nám ukazují, jak si web s e-shopem stojí. Dohlížím na online reklamy, zajišťované externím specialistou. Také spravuji naše profily na Facebooku a LinkedInu, kde publikuji pravidelně příspěvky. V rámci offline marketingu zajišťuji realizaci reklamních předmětů a organizaci vystavovatelské účasti naší firmy na profesně zaměřených veletrzích.
Pracuješ na všech těchto činnostech naprosto samostatně?
Na všech určitě ne. Vzhledem k širokému záběru různých typů činností by to ani nebylo v lidských silách. Mnohé z těchto aktivit vyžadují spolupráci s externím vývojářem a designérem webu, analytikem a samozřejmě i s naším interním IT oddělením, logistikou nebo produktovými specialistkami a dalšími lidmi přímo od nás z marketingu. Například pro uveřejnění článku na webu přebírám texty od kolegyně copywriterky a náš grafik mi k nim připravuje fotky. Některé části své agendy konzultuji také s marketingovým ředitelem. I když je moje pozice samostatná, bez všech těchto kolegů by se to neobešlo, takže práci rozhodně vnímám jako týmovou.
Jsi tedy neustále v kontaktu s odlišně zaměřenými dodavateli. Liší se nějak i tvoje komunikace s nimi?
Mám štěstí, že dodavatelé, se kterými v rámci mé pozice pravidelně spolupracuji, jsou profesionálové ve svém oboru a komunikuje se mi s nimi dobře. Vždy se snažím srozumitelně popsat, co potřebuji a proč, co je cílem. Jsem také otevřena podnětům a návrhům z jejich strany. V oblastech online marketingu je komunikace spíš techničtějšího rázu, a naopak s dodavateli reklamních předmětů se častěji dostáváme do kreativní roviny.
Co jsi už stihla pro naše zákazníky připravit na webu od začátku tohoto roku?
Rozšířili jsme informace v Zákaznické zóně e-shopu. Kromě historie objednávaných produktů, objednávek a poptávek vidí nyní zákazníci i přehled svých faktur, účtenek a dobropisů a mohou si je stáhnout. Své nákupy i dokumenty mají k dispozici bez ohledu na to, zda proběhly online, osobně nebo telefonicky.
Dotýkají se změny na našem webu i našich interních systémů?
V naprosté většině případů ano. S kolegy z našeho IT oddělení jsem z tohoto důvodu v kontaktu velmi často. I taková zdánlivá maličkost, jakou je třeba zavedení nové možnosti platby nebo přepravy na e-shopu, se musí nejprve ošetřit v našem interním systému, aby mohlo být realizováno propojení a vše pak fungovalo automaticky.
Co bys letos chtěla ještě v online i offline marketingu zrealizovat?
V rámci online aktivit připravujeme interaktivní poptávkové konfigurátory na našem webu. Cílem je provést naše zákazníky i specialisty prodeje GUMEXU všemi potřebnými parametry poptávaného zboží tak, abychom měli dostatek informací pro jeho bezchybnou výrobu, podklady byly přehledné a nic nebylo opomenuto. V rámci rozšiřování našich obchodních aktivit do Německa a Rakouska chystáme také německou verzi webu. Co se offline týče, těším se na organizaci naší vystavovatelské účasti na MSV v Brně a taky doufám, že se mi podaří vybrat vánoční dárky pro naše zákazníky tak, aby z nich měli radost.
Dokážeš se ve volném čase odpojit od webu? Jak jej trávíš?
Celoročně ráda chodím do přírody na dlouhé vycházky. Chůze na čerstvém vzduchu mi pomáhá nejen „vyčistit si hlavu“, ale mám dobrý pocit, že dělám i něco pro zdraví. Volný čas trávím hlavně s rodinou, a i když jsou synové ve věku, kdy jsou více se svými vrstevníky, rádi občas společně vyrazíme na výlet nebo za sportem.
Ing. Irena Mačinová
Vystudovala ekonomiku a management na Provozně ekonomické fakultě ČZU v Praze. Před nástupem do GUMEXU zodpovídala za online marketing a komunikaci ve firmě CCS Česká společnost pro platební karty s.r.o.
Rozhovor s Ing. Irenou Mačinovou, specialistkou na online marketing společnosti GUMEX, připravila v březnu 2022 Jana Lagová, MBA, personální ředitelka společnosti GUMEX.
Foto: archiv společnosti GUMEX.
Správně a intuitivně fungující webové stránky i e-shop určitě potěší většinu zákazníků. Za jejich trvalým rozvojem se však skrývá práce celé řady spolupracovníků, jejíž součástí je i specialistka na online marketing Irena Mačinová. Její práci ráda přiblíží personální ředitelka Jana Lagová.
Ireno, v GUMEXU jsi už více než půldruhého roku, tudíž můžeš srovnávat. Jak se tvoje současná práce liší od té předchozí?
V předchozím zaměstnání jsem dělala principiálně podobnou práci. Myslím, že to byl i jeden z důvodů, proč jsem do GUMEXU byla přijata. Ale je tu mnoho specifik, zejména rozsáhlost e-shopu, množství a rozmanitost technicky zaměřených produktů s různými parametry, návaznosti do dalších systémů a interních procesů. Při svých každodenních činnostech stále objevuji něco nového a snažím se své znalosti prohlubovat. Jen s nějakou zkušeností z minulosti bych si určitě nevystačila.
Zabýváš se nejen online, ale i offline marketingem. Co to v praxi znamená?
Z hlediska online marketingu se jedná o rozvoj a správu našeho webu a e-shopu. Chceme, aby byl přehledný a zákazníci se v něm dobře orientovali. Sleduji návštěvnost, tržby a další metriky, které nám ukazují, jak si web s e-shopem stojí. Dohlížím na online reklamy, zajišťované externím specialistou. Také spravuji naše profily na Facebooku a LinkedInu, kde publikuji pravidelně příspěvky. V rámci offline marketingu zajišťuji realizaci reklamních předmětů a organizaci vystavovatelské účasti naší firmy na profesně zaměřených veletrzích.
Pracuješ na všech těchto činnostech naprosto samostatně?
Na všech určitě ne. Vzhledem k širokému záběru různých typů činností by to ani nebylo v lidských silách. Mnohé z těchto aktivit vyžadují spolupráci s externím vývojářem a designérem webu, analytikem a samozřejmě i s naším interním IT oddělením, logistikou nebo produktovými specialistkami a dalšími lidmi přímo od nás z marketingu. Například pro uveřejnění článku na webu přebírám texty od kolegyně copywriterky a náš grafik mi k nim připravuje fotky. Některé části své agendy konzultuji také s marketingovým ředitelem. I když je moje pozice samostatná, bez všech těchto kolegů by se to neobešlo, takže práci rozhodně vnímám jako týmovou.
Jsi tedy neustále v kontaktu s odlišně zaměřenými dodavateli. Liší se nějak i tvoje komunikace s nimi?
Mám štěstí, že dodavatelé, se kterými v rámci mé pozice pravidelně spolupracuji, jsou profesionálové ve svém oboru a komunikuje se mi s nimi dobře. Vždy se snažím srozumitelně popsat, co potřebuji a proč, co je cílem. Jsem také otevřena podnětům a návrhům z jejich strany. V oblastech online marketingu je komunikace spíš techničtějšího rázu, a naopak s dodavateli reklamních předmětů se častěji dostáváme do kreativní roviny.
Co jsi už stihla pro naše zákazníky připravit na webu od začátku tohoto roku?
Rozšířili jsme informace v Zákaznické zóně e-shopu. Kromě historie objednávaných produktů, objednávek a poptávek vidí nyní zákazníci i přehled svých faktur, účtenek a dobropisů a mohou si je stáhnout. Své nákupy i dokumenty mají k dispozici bez ohledu na to, zda proběhly online, osobně nebo telefonicky.
Dotýkají se změny na našem webu i našich interních systémů?
V naprosté většině případů ano. S kolegy z našeho IT oddělení jsem z tohoto důvodu v kontaktu velmi často. I taková zdánlivá maličkost, jakou je třeba zavedení nové možnosti platby nebo přepravy na e-shopu, se musí nejprve ošetřit v našem interním systému, aby mohlo být realizováno propojení a vše pak fungovalo automaticky.
Co bys letos chtěla ještě v online i offline marketingu zrealizovat?
V rámci online aktivit připravujeme interaktivní poptávkové konfigurátory na našem webu. Cílem je provést naše zákazníky i specialisty prodeje GUMEXU všemi potřebnými parametry poptávaného zboží tak, abychom měli dostatek informací pro jeho bezchybnou výrobu, podklady byly přehledné a nic nebylo opomenuto. V rámci rozšiřování našich obchodních aktivit do Německa a Rakouska chystáme také německou verzi webu. Co se offline týče, těším se na organizaci naší vystavovatelské účasti na MSV v Brně a taky doufám, že se mi podaří vybrat vánoční dárky pro naše zákazníky tak, aby z nich měli radost.
Dokážeš se ve volném čase odpojit od webu? Jak jej trávíš?
Celoročně ráda chodím do přírody na dlouhé vycházky. Chůze na čerstvém vzduchu mi pomáhá nejen „vyčistit si hlavu“, ale mám dobrý pocit, že dělám i něco pro zdraví. Volný čas trávím hlavně s rodinou, a i když jsou synové ve věku, kdy jsou více se svými vrstevníky, rádi občas společně vyrazíme na výlet nebo za sportem.
Ing. Irena Mačinová
Vystudovala ekonomiku a management na Provozně ekonomické fakultě ČZU v Praze. Před nástupem do GUMEXU zodpovídala za online marketing a komunikaci ve firmě CCS Česká společnost pro platební karty s.r.o.
Rozhovor s Ing. Irenou Mačinovou, specialistkou na online marketing společnosti GUMEX, připravila v březnu 2022 Jana Lagová, MBA, personální ředitelka společnosti GUMEX.
Foto: archiv společnosti GUMEX.
Informace pro zákazníky
Všechna práva vyhrazena. Kopírování obsahu je zakázáno podle zákona č. 121/2000 sb. o právu autorského zákonu.